خراسان شمالی- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی بر لزوم ترویج فرهنگ دوچرخه سواری با فراهم آوردن زیرساخت های لازم تاکید کرد.

لزوم ترویج فرهنگ دوچرخه سواری با فراهم آوردن زیرساخت‌ها

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، رضا رجب زاده در روز جهانی بدون خودرو اظهار داشت: فرهنگ دوچرخه سواری باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

رجب زاده افزود: زیرساخت های لازم برای این که شهرهای ماشین محور امروزی به پیاده محور تبدیل شوند باید فراهم شود که در استان به ویژه در شهر در شهر بجنورد این شرایط برای توسعه فرهنگ دوچرخه سورای وجود دارد.

وی ادامه داد: با توسعه فرهنگ دوچرخه سواری به عنوان یک حرکت اجتماعی می توانیم از بروز بیماری‌هایی همچون فشار خون و ناراحتی قلبی جلوگیری کنیم.

رجب زاده با بیان اینکه استانداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی می تواند در این مسیر پیش قدم باشد، تصریح کرد: معلولیت تنها به معنای نقص یک عضو از بدن نیست بلکه معلولیت می‌تواند عدم توانایی استفاده از امکانات شهری برای گروهی ازجمله کودکان معلولان و سالخوردگان باشد .

وی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: فضاسازی مناسب برای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری و پیاده روی می تواند عدالت اجتماعی را به دنبال داشته باشد و نقش رسانه‌ ها به ویژه صدا و سیما در تحقق این فرهنگ بسیار مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.