خراسان جنوبی _همزمان با سراسر کشور زنگ ایثار و مقاومت با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین استانی و محلی در دبستان شکوفه های بشرویه نواخته شد

نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس بشرویه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ؛: همزمان با سراسر کشور صبح امروز زنگ ایثار و مقاومت بصورت نمادین و با حضور فرماندار ؛مسئولین نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولین استانی و محلی در محل دبستان استثنایی شکوفه ها به صدا درآمد و نزدیک به شش هزار دانش آموز و معلم و کارکنان اداری آموزش و پرورش شهرستان بشرویه برای یکسال دیگر برنامه آموزش و تعلیم و تربیت را مجددا شروع کردند .

"علیرضا رضوانیان " مدیر آموزش و پرورش شهرستان بشرویه با اشاره به نقش تعلیم و تربیت در سلامت اجتماعی گفت : در سال تحصیلی جدید در حالی بهار علم و دانش را آغاز می کنیم که تقارن دارد با ایام ماه محرم و شهادت مولا ابا عبدالله الحسین (ع) که درس آزادگی دفاع از دین اسلام را به پیروان مکتب الهی آموخته است.

 وی گفت : در طول هشت سال دفاع مقدس به روایت تاریخ این فرهنگ ایثار و مقاومت بیش از 70 درصد از نیروهای رزمنده را دانش آموزان , معلمان و کارکنان آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی تامین می کردند و به همین نسبت بیشترین شهدای هشت سال دفاع مقدس هم دانش آموزان و فرهنگیان هستند و مصمم هستیم راه و سیره شهدا را در تعلیم و تربیت دانش آموزان نهادینه کنیم .

مدیر آموزش و پرورش بشرویه با اشاره به الزامات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم گفت : این سند مدتها با کار کارشناسی و استفاده از نظرات اندیشمندان عرصه تعلیم و تربیت اسلامی تدوین و کاملترین سند است و انتظار داریم فرهیختگان با مطالعه این سند در اجرایی شدن محتویات آن با مسئولین و معلمان آموزش و پرورش همکاری داشته باشند .

در ادامه این مراسم ملکی معاون دوره دوم مدارس ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم ایثار و مقاومت دلیرانه ملت ایران اسلامی را رمز پیروزی و پیشرفت های علمی کشور دانست و گفت :اگر امروز پرچم تولید علم و اندیشه اسلامی در بدنه آموزش و پرورش همیشه برافراشته است به برکت خون مقدس شهدای عزیزی است که در هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر هجوم ناجوانمردانه دنیای استکبار ایستادند و دانش آموزان و فرهنگیان حتی در خط مقدم جبهه هم هر دوسنگر دفاع و تحصیل علم را استحکام بخشیدند .

وی با قدردانی از تلاش ها و زحمات مدیریت و معلمان آموزش و پرورش بشرویه هم گفت : شهرستان بشرویه در مسیر تعلیم و تربیت اسلامی و تولید علمی در سطح استان نمونه است و این افتخاری بسیار بزرگ برای استان و این شهرستان است که نفر اول مسابقات مداحی از خراسان جنوبی و آن هم از این شهرستان ولایتمدار است .

ملکی افزود:یکی از راههای پیشرفت در توسعه علمی دانش آموزان و برنامه های سند تحول بنیادین مشارکت همه اقشار در برنامه ها است که انتظار داریم مردم عزیز و بخصوص فرهیخته گان و اولیاء دانش آموزان با همفکری و اندیشه ورزی با مدیران و معلمان همکاری؛تعامل و مشارکت بیشتری داشته باشند .

در پایان این مراسم با نواختن زنگ ایثار و مقاومت در دبستان استثنایی شکوفه ها که تعلیم و تربیت خاص را می بینند 40 دانش آموز استثایی راهی کلاسهای تعلیم و تربیت شدند که تمام هزینه های تحصیلی و خدمات مشاوره ای و گفتار درمانی برای آنان بصورت رایگان انجام می شود .

/انتهای پیام.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.