مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با کمبود شدید نیروی انسانی و معلم مواجه است و ۱۶ هزار نفر کمبود نیرو دارد که این میزان از تعداد شاغلان خیلی از استان‌ها بیشتر است.

خراسان رضوی با کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش مواجه است

به گزارش قدس آنلاین ؛ قاسمعلی خدابنده روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این مهم نگرانی هایی ایجاد کرده بود ولی با تلاش شبانه روزی در شروع سال تحصیلی جدید کلاسی بدون معلم نداریم.

وی اضافه کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی، وجود دانش آموزان عشایر و اتباع کار را سخت کرده است اما فعالیت مضاعف ۹۰ هزار شاغل در آموزش و پرورش خراسان رضوی باعث شده همواره در حوزه تعلیم و تربیت در کشور در رده های برتر باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تنوع قومیتی، فرهنگی و مذهبی در این استان کار را سخت کرده است اما تلاش شده حتی اگر یک دانش آموز هم در نقطهای از استان وجود داشت برایش کلاس دایر شود.
خدابنده افزود: سرانه آمزوشی در کشور ما برای هر فرد ۵.۲ متر مربع است اما این رقم در خراسان رضوی حدود ۴ متر و در حاشیه شهر مشهد کمتر از دو متر مربع است و یک میلیون  و ۲۹۰ هزار متر مربع فضای آموزشی در استان برای رسیدن به میانگین کشور نیاز داریم.
وی اضافه کرد: سرانه ورزشی نیز در آموزش و پرورش کشور ۱۷ صدم متر مربع و در خراسان رضوی ۱۳ صدم متر مربع است که این کمبود نیز باعث ایجاد مشکلات ساختار قامتی، اسکلتی و سایر مشکلات می شود.
او ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی شهرداری و شورای شهر مشهد گسترده است و وجه اشتراک زیادی با آموزش و پروش دارد از این رو تعامل با این نهادها ضروری است.
یک میلیون و ۲۹۰ هزار دانش آموز از امروز در ۵۳ هزار کلاس درس در ۹ هزار مدرسه در خراسان رضوی سال تحصیلی خود را شروع کرده اند که بیش از ۵۰ درصد از این تعداد دانش آموز در کلانشهر مشهد تحصیل می کنند.

منبع : ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.