حسن هانی زاده گفت: آمریکا و استکبار جهانی در آستانه نشست مجمع عمومی سازمان ملل آمریکا در انتظار سخنرانی آقای روحانی رئیس جمهور ایران و شنیدن مواضع ایشان هستند تا بعد از آن براساس برنامه ریزیهای انجام شده و جریان سازیهای صورت گرفته آمریکا پرونده آرامکو را با اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران به شورای امنیت منتقل کند. در جریان نشست احتمالی شورای امنیت در موضوع حمله به آرامکو قطعا چین و روسیه قطعنامه ی صادر شده علیه ایران را وتو خواهند کرد؛ اما آمریکا و همپیمانانش به دنبال ایجاد مزاحمت هایی برای ایران هستند.

خواست آمریکا ایجاد تنش در منطقه و جریان سازی علیه ایران است

حسن هانی زاده کارشناس منطقه و سیاست خارجی در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: حادثه حمله به تاسیسات نفتی آرامکو بستر مناسبی برای حمله سیاسی و اتهام زنی دولتهای غربی و هم پیمانانشان به ایران شده است. آمریکایی ها با آنکه به این موضوع واقفند که حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی منفعتی برای جمهوری اسلامی ایران ندارد،  به دنبال سناریو سازی کاملا هالیوودی از این موضوع هستند تا با نسبت دادن عملیات مزبور به ایران، زمینه قرار دادن ایران تحت بند 7 منشور سازمان ملل را فراهم کنند تا با ایجاد یک اجماع جهانی علیه ایران به صورت برنامه ریزی شده ایران را مورد حملات تحریمی و امنیتی قرار دهند.

وی دراین باره افزود: با آنکه آمریکا و عربستان سعودی نتوانستند دلیل قابل قبولی در مورد دخالت ایران در عملیات حمله به تاسیسات نفتی  آرامکو ارائه دهند، اما شاهد آغاز جریان سازیهایی برای بسیج افکار عمومی جهان  علیه ایران هستیم.  به نظر می رسد آمریکا و استکبار جهانی در آستانه نشست مجمع عمومی سازمان ملل آمریکا در انتظار سخنرانی آقای روحانی رئیس جمهور ایران و شنیدن مواضع ایشان هستند تا بعد از آن براساس برنامه ریزیهای انجام شده و جریان سازیهای صورت گرفته آمریکا پرونده آرامکو را با اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران به  شورای امنیت منتقل کنند. در جریان  نشست احتمالی شورای امنیت در موضوع حمله به  آرامکو قطعا چین  و روسیه  قطعنامه ی صادر شده علیه ایران را وتو خواهند کرد؛ اما آمریکا و  همپیمانانش به دنبال ایجاد مزاحمت هایی برای ایران هستند.

کارشناس امور بین الملل اظهار داشت: خواست آمریکا و قدرتهای غربی ایجاد تنش در منطقه است؛ از این منظر احتمال ایجاد درگیری نظامی بین رژیم صهیونیستی و محور مقاومت وجود دارد، اگر چه عربستان سعودی از توان نظامی بالایی در رویارویی با جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت برخوردار نیست، اما در صورت آغاز هر درگیری یا تنشی در منطقه دولتمردان آمریکایی سعودی ها را وادار به پرداخت هزینه ها خواهند کرد. قطعا مسوولان جمهوری اسلامی ایران با آگاهی به هدف آمریکا در ایجاد تنش در منطقه باید با عقلانیت و هوشمندی کامل تمام تحرکات عربستان سعودی؛ آمریکا و اسرائیل را رصد کنند و اجازه ندهند جریان سازی خاصی در مورد ایران تکرار شود، لذا در پیش گرفتنیک دیپلماسی هوشمندانه و رصد تمامی تحرکات دشمن در راستای خنثی نمودن آن بسیار مهم و حیاتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.