رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در استان خراسان رضوی ۳۰۰ هزار دانشجوی رسمی وجود دارد که دو سوم آنها در مشهد مشغول تحصیل هستند و حدود ۱۰ درصد شهر مشهد را نیز دانشجویان تشکیل می دهند.

 ۱۰درصد شهر مشهد را دانشجویان تشکیل می دهند

به گزارش قدس آنلاین، محمد کافی روز دوشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: توجه و تکریم دانشجو ضروری است، احترام گذاشتن به دانشجو به منزله احترام گذاشتن به ملت است.

وی تصریح کرد: در استان  خراسان رضوی ۳۰۰ هزار دانشجوی رسمی وجود دارد که دو سوم آنها در مشهد مشغول تحصیل هستند و حدود ۱۰ درصد شهر مشهد را نیز دانشجویان تشکیل می دهند.
کافی گفت: دانشگاه فردوسی مشهد با ۷۰ سال سابقه در حوزه دیپلماسی علمی سرآمد است و بیش از ۶ هزار دانشجو از ۲۰ ملیت در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که ظرفیت خوبی برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ به شمار می رود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: امروزه دانشگاه ها براساس تقسیم بندی ملی به چهار گروه محلی، منطقه ای، ملی و طراز بین المللی تقسیم می شوند که دانشگاه فردوسی مشهد ماموریت یافته است جزو پنج دانشگاه ایرانی در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا باشد.
وی اظهار داشت: این دانشگاه به نام خراسان و فردوسی بزرگ باید در شان حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و در طراز بین المللی مطرح باشد.
وی گفت: رسالت امروز دانشگاه با گذشته متفاوت شده و گفتمان ها تغییر کرده است، برخی معیارهایی که در گذشته افتخار بود نظیر تعداد دانش آموختگان، امروز دیگر افتخار تلقی نمی شود.
کافی افزود: شعار دانشگاه ها در عصر حاضر کارآفرینی، توان بخشی و اشتغال پذیری دانشجویان است دیگر افزایش دانش آموخته در دستور کار نیست، موضوع مهم امروز میزان تاثیرگذاری هر دانشگاه در ارتقای مسئولیت پذیری اجتماعی است و دانشگاه فردوسی مشهد با قرار داشتن در دایره علمی معتبر این مهم را سرلوحه کار خود قرار داده است.
وی اظهار داشت: برنامه و چشم انداز دانشگاه فردوسی بلند است و در جهت بین المللی سازی و افزایش شهرت دانشگاه به عنوان یکی از مهمترین مولفه های سند راهبردی تلاش می شود.
وی در باره تعامل دانشگاه فردوسی، شورای شهر و مدیریت شهری نیز گفت: فعالیت در این دوره شورا و مدیریت شهری از جامعیت بیشتری برخوردار است و در کنار کارهای عمرانی و جاری اقدامات آینده پژوهانه فرهنگی و فاخری صورت گرفته است.
وی با اشاره به نامگذاری تعدادی از خیابانها و کوچه های شهر به نام استادان دانشگاه افزود:  شبکه دانشگاه های استان در اداره مشهد مشارکت دارند و بیشترین قراردادهای دانشگاه فردوسی با شهرداری مشهد منعقد شده است.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: ممکن است نقص هایی نسبت به برخی دانشگاه های بزرگ در ارائه خدمات به شهر وجود داشته باشد ولی اگر به دانشگاه اعتماد کنید در آینده پشوانه خوبی برای مدیریت شهری خواهیم بود.
دانشگاه فردوسی مشهد که در سال ۱۳۲۸ تأسیس شده است، سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز با بیش از ۶ دهه قدمت هم اکنون ۲۵ هزار دانشجو دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکترا و ۶ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند. ۸۲۰ نفر عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی مشغول فعالیت هستند که ۶۵۰ نفر آنان دارای مدرک پی.اچ.دی یا رتبه استادی یا پروفسوری هستند.
دانشگاه فردوسی مشهد به‌ عنوان بزرگ‌ ترین دانشگاه شرق کشور دارای ۱۳ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی و هفت پژوهشکده است.
این دانشگاه هم اکنون ۱۷۵۰ دانشجو و دانش پذیر بین المللی دارد که با جذب ۷۵۰ دانشجوی خارجی بیشتر از دانشگاه تهران در رتبه اول جذب دانشجوی بین المللی قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.