براتعلی اصلاحی ،سرنانواز صاحب سبک موسیقی مقامی خراسان امروز پس از مدتی تحمل بیماری در سن ۵۱ سالگی در یکی از بیمارستان‌های مشهد دار فانی را وداع گفت.

سرنا نواز صاحب سبک موسیقی مقامی  خراسان درگذشت

به گزارش قدس آنلاین، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استاد براتعلی اصلاحی نوازنده چیره دست سرنا، فردی متواضع ، مردمی و صاحب سبک بود که از بیماری سرطان ریه رنج می برد.

محمدرضا محمدی افزود: استاد اصلاحی متولد روستای محمود آباد از توابع شهرستان تربت جام بود که از توانمندترین سرنانوازان موسیقی مقامی در کشور به شمار می رفت و علاوه بر خدمت به مردمان منطقه و علاقه مندان به موسیقی، در کشورهای مختلف و در حوزه بین المللی نیز اجراهای متعدد و افتخار آفرینی های فراوان داشته است.

وی اجرا در کشور یونان با همراهی در اجرای افتخارآمیز گروه استاد کیانی وکسب مقام برتر و اجرا در کشورهای آلمان، دانمارک، عمان، ترکیه و قطر را از مهمترین برنامه های حوزه بین المللی این استاد برشمرد.

سرنا از جمله سازهای بادی است که در بازی‌ها و ترانه های محلی مورد استفاده قرار می گیرد و نوازندگان سرنا به خاطر اجرا با هوای دم و بازدم اغلب در معرض آسیب های جدی شش و ریه قرار می گیرند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.