زنجان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان  گفت:استان زنجان ۷۰ درصد تجهیزات سنگین  فشار قوی برق کشور راتولید می کند.

سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت استان زنجان

به گزارش قدس آنلاین فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان شامگاه دوشنبه در  جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به وضعیت صنعت استان گفت محور توسعه استان از سال ۹۳ بخش صنعت اعلام شده و با وجود  پتانسیل های استان در خصوص دسترسی به خط  راه اهن و نزدیکی به پایتخت  اولویت سرمایه گذاری در استان  صنعتی است.

فغفوری  با بیان اینکه در سال ۹۳ سرمایه  گذاری صنعتی  در استان ۲۵۰۰  میلیارد تومان بوده با اشتغال زایی  مستقیم ۳۴هزار در حوزه صنعت   بود گفت:با تلاش های صورت گرفته در تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی این میزان از حجم سرمایه گذاری به ۷۵۰۰میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

وی از سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت  طی ماههای آتی خبرداد.

فغفوری عمده فعالیت استان را  در حوزه برق و الکترونیک و تجهیرات  سنگین برق فشار قوی عنوان کرد و یاد آور شد : استان زنجان ۷۰ درصد تجهیزات سنگین  فشار قوی برق کشور راتولید می کند.

 وی از بهره برداری واحد بزرگ  تولیدی در حوزه نساجی تا خرداد سال اینده خبرداد.

وی با تاکید بر اینکه ۲۱  درصد واحدهای تولیدی استا ن احیا شده اند گفت: از سال  ۹۶واحد جدیدی به واحد های نیمه فعال اضافه نشده است  و۲۹واحد به چرخه باز گشته اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان  ادامه داد: در سال ۹۷،۱۳واحد و امسال ۵واحد دیگر  به  چرخه تولیدی  باز خواهند گشت.

انت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.