خراسان شمالی-معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی از بازگشت ۱۲۶۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش با اجرای طرح مبارزه مقابله با بی سوادی در استان خبر داد.

بازگشت۱۲۶۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، ولی الله حیاتی اظهار داشت: به دستور استاندار خراسان شمالی طرح مقابله با بی سوادی در یک برنامه زمان بندی دو ساله از سه جهت در دستور کار استان قرار گرفته است.

حیاتی افزود: این طرح در سه بخش اجرا می‌شود که در بخش اول تمامی ۶ ساله ها به کلاس درس می روند وبا همکاری همه نهادها دانش آموزی بازمانده از تحصیل نخواهد بود و همچنین اجرایی کردن حضور هزار و ۲۶۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی است که باید این دانش آموزان به چرخه تعلیم و تربیت بازگردند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم اجرای این طرح مصمم به بازگشت بازماندگان از تحصیل در مقطع متوسطه به چرخه علم آموزی هستیم و همچنین در مرحله سوم بدون توجه به سن و جنسیت همه افراد بیسواد استان در سامانه مربوط ثبت نام و برنامه عملیاتی سواد آموزی آنان آغاز می شود.

حیاتی با بیان اینکه امسال طرح یاریگران زندگی در آموزش و پرورش توسط دولت اجرا می شود، تصریح کرد: به موجب اجرای این طرح در خراسان شمالی در مدارس ستادی تشکیل می‌شود که در این ستاد دانش‌آموختگان تخصصی حوزه اجتماعی حضور خواهند داشت و آسیب های اجتماعی هر مدرسه را شناسایی و برنامه ویژه در هر آموزشگاه برای مقابله و مبارزه با این آسیب ها اجرا می شود.

وی مطرح کرد: یکی از آسیب های اجتماعی مورد توجه اعتیاد می باشد که استان از سال گذشته با اجرای طرح جامع مقابله با مواد مخدر از رتبه ۶ به ۱۲ کشوری رسیده است و همچنین طرح ویژه پاکسازی محیط های بیرونی مدارس توسط نیروی انتظامی در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین خبر داد: با پیگیری های دکتر شجاعی، استاندار خراسان شمالی امسال ۱۴ هزار بسته لوازم تحریر به طور رایگان بین دانش آموزان مناطق محروم استان توزیع شد.

حیاتی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ مهرماه سالجاری  در بجنورد، تاکید کرد: مدیران آموزش و پرورش برنامه ریزی لازم برای هدایت دانش آموزان به این نمایشگاه را با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در دستور کار خود داشته باشد چرا که امروز تنها راه مقابله با تحریم ها و تهدیدها مطالعه و علم آموزی است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.