معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: سیاست آستان قدس رضوی این است که با در اختیار داشتن منابع موقوفاتی موجود با دولت و مدیریت شهری همراهی کند.

آستان قدس رضوی با دولت و مدیریت شهری همراهی خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی حقیقی در واکنش به گلایه مستاجران‌ آستان‌قدس رضوی در شهرستان سرخس اظهار کرد: شهرستان سرخس دارای ۳۹ پلاک ثبتی است که مالکیت آن برای موقوفات حضرت رضا(ع) قطعی است و متناسب با آن مردم و مستاجران آستان قدس اسناد اجاره به صورت واحدهای مسکونی و کشاورزی دارند و در این اراضی در حال فعالیت هستند.
وی بیان کرد: با توجه به طرح مساعدتی که تولیت سابق آستان قدس رضوی برای مردم این شهرستان در نظر گرفت، شرایط خوبی ایجاد شد که بر اساس آن مصوب حق تقدیمی از اراضی روستایی و مناطق کم برخوردار دریافت نمی‌شود.
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی ادامه داد: شهرستان سرخس از معدود مناطقی است که برای ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و کمک به شرایط خاص منطقه حق تقدیمی دریافت نمی‌شود و اعتبارنامه‌ها نیز به صورت رایگان صادر می‌شود.
حقیقی تأکید کرد: خوشبختانه در بحث کشاورزی، احداث فرودگاه، کسب و کار، اشتغال در کشت و صنعت سرخس اقدامات عمده خوبی انجام شده است.
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی با بیان اینکه اراضی موقوفه‌ای که در اختیار آستان قدس است برای انجام طرح‌های مشارکتی و طرح‌های ارزش افزوده بررسی می‌شود، گفت: سیاست ما این است که با منابع موقوفاتی که موجود هست با دولت و مدیریت شهری همراهی کنیم.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.