خراسان شمالی-مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از اجرای ۲۵ طرح راهبر شغلی ویژه مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد.

اجرای ۲۵ طرح راهبری شغلی در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مجید الهی راد گفت: در مرحله ابتدایی اجرای این طرح‌، برای ۶۷۲ مددجو در استان شغل پایدار ایجاد می‌شود.

وی با یادآوری اینکه هم‌اکنون ۵۰ نفر از کارآفرینان و صاحبان مشاغل تخصصی در قالب راهبر با این نهاد همکاری خود را آغاز کرده‌اند، افزود: هر یک از راهبران شغلی از افراد باتجربه، کارآفرین و موفق در امر اشتغال انتخاب‌شده‌اند که درزمینهٔ ارائه آموزش‌های شغلی، خرید تضمینی محصول و تولیدات مددجویی و پایدارسازی شغل و درآمد با این نهاد همکاری دارند.

وی یادآور شد: این نهاد برای اجرای طرح راهبران شغلی به هر یک از مجریان طرح‌ها بنا به نیاز طرح از پنج‌تا ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه بابیان اینکه اجرای طرح راهبران شغلی یکی از راهبردهای اساسی این نهاد در توانمندسازی مددجویان است، افزود: پیش از اجرای این طرح، اشتغال‌های کمیته امداد بر اساس کارآفرینی فردی انجام می‌شد و بر این اساسی میزان مشکلات پیش روی آن‌ها بسیار بود.

الهی راد با اشاره به اینکه تاکنون در رشته‌های اصلاح نژاد دام و افزایش چندقلوزایی، کشت گیاهان دارویی و گل محمدی، فرش، زعفران و طرح‌های خدماتی هدایت‌گران شغلی شناسایی‌شده‌اند، افزود: در سایر رشته‌ها نیز اقدامات برای شناسایی راهبران در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در طرح راهبران شغلی همه فرآیندهای مربوط به مدیریت منابع مالی، بازاریابی، بازار سازی و برند سازی محصولات تولیدی به عهده راهبر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.