یزد - مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت:همزمان با هفته دفاع مقدس، مرحله دوم طرح اجرای هماهنگ استاندارد سازی (طاها)آغاز شد.

آغاز مرحله دوم طرح طاها در استان یزد

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی ادار استاندارد استان یزد ، محمد رضا زارع بنادکوکی با بیان این خبر ظهارداشت: پس از گذراندن مرحله اول طرح طاها ،و مد نظر قرار دادن تجربیات گذشته، بازرسین این طرح به اتفاق کارشناسان اداره کل ،انجام مرحله دوم این طرح را در دستور کار قرار داده اند.

وی درخصوص اجرای این طرح  افزود: در راستای وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر تدوین استاندارد و نظارت براجرای آن ،این طرح از سال ۱۳۸۴ با عنوان اجرای هماهنگ استاندارد سازی در سطح کل کشور کلید خورد.

زارع تصریح کرد: در حال حاضر علاوه بر بازرسی و نمونه برداری در محل تولید،در قالب طرح طاها ،کالاهای مشمول استاندارد اجباری در مراکز توزیع و فروش نیز مورد بازرسی و نمونه برداری قرار می گیرند که ضروری است نمونه کالاها شرایط انطباق با استاندارد ملی مربوطه را احراز نمایند که در غیر این صورت می بایست مراحل قانونی لازم طی شود.

مدیر کل اداره استاندارد استان گفت: در سال گذشته با توجه به اعتبارات اختصاص یافته به طرح طاها ،حدود ۱۲۰۰۰بازرسی و نزدیک به ۱۵۰ نمونه برداری از صنایع مختلف از قبیل،غذایی،شیمیایی و پلیمر،بسته بندی و سلولزی،برق والکترونیک و غیره انجام شده که همگی موارد مراحل ارزیابی انطباق با استاندارد ملی را پشت سر گذاشته اند.

زارع خاطرنشان ساخت: شرکت های بازرسی و آزمایشگاه های همکار بازوان پرتوان استاندارد هستند و امیدواریم با دقت و سلامت اداری کامل نسبت به بازرسی نمونه برداری و آزمون اقدام کنند تا شهروندان با اطمینان خاطر بیشتری از کالاها و خدمات استاندارد بهره ببرند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.