همدان- رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: عدم ثبات مدیریتی در شهرداری همدان حاکم است که این روند باید تعیین تکلیف شود.

ثبات مدیریتی، در شهرداری همدان حاکم نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان ؛ کامران گردان در چهل و سومین جلسه صحن شورا، افزود : بسیاری از عدم موفقیت و ناکارآمدی شهرداری به دلیل جابجایی‌ها و عدم ثبات مدیریتی در این نهاد است.

 گردان اضافه کرد: نمونه بارز این عدم ثبات این است که در طول شش سال گذشته شش مدیر کنترل نظارت تغییر یافته که این آسیبی برای مدیریت شهری است.

گردان با بیان اینکه مدیران و مسئولین شهرداری باید حداقل برای یک دوره جمعیت شهری در پست مدیریت خود فعالیت داشته باشند، افزود: مدیران شهرداری نباید وابسته به شخصی باشند بلکه انتصاب مدیران باید بر اساس تخصص و حرفه آنها صورت پذیرد.

وی همچنین به انعقاد قرارداد شهرداری با بعضی از پیمانکاران اشاره کرد و یادآور شد: نظارت یکی از وظایف اصلی شوراها است و اگر قراردادی در شهرداری به خوبی منعقد نشده وظیفه قانونی ما است که ضمن بررسی و نظارت، پیگیری امور باشیم.

 حوزه فناوری شهرداری جدی گرفته نمی‌شود

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه حوزه فناوری شهرداری همدان به هیچ عنوان جدی گرفته نمی‌شود؛ گفت: متأسفانه روند پیشرفت مصوبات شورای شهر همدان از جمله استقرار سیستم یکپارچه نوسازی و شهرسازی، طرح شهاب و... بسیار کُند است که عدم اجرای مصوبات شورا، تخلف محسوب می‌شود.

حمید بادامی‌نجات معتقد است: سیستماتیک شدن شهرداری بسیار مهم‌تر از پروژه‌های عمرانی سطح شهر محسوب می‌شود.

وی در ادامه گفت: متأسفانه انعقاد قرارداد انحصاری آسفالت در شهرداری به یک پیمانکار که در اجرای کار هم ناتوان است، قابل قبول نیست؛ زیرا در صورت عدم تسویه حساب مالی در یک منطقه، امور اجرایی سایر مناطق هم قفل می‌شود.

بادامی‌نجات افزود: در مجموع عدم رضایت در اجرای آسفالت‌ریزی سطح شهر به‌ویژه منطقه ۳ شهرداری همدان مشهود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.