همدان- نماینده آذربایجان در نشست جهانی «راه ابریشم» گفت : آذربایجان از پروژه‌های جهانگردی و میراث فرهنگی «راه ابریشم» حمایت می کند.

حمایت آذربایجان از پروژه‌های جهانگردی و میراث فرهنگی «راه ابریشم»

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، شاهین مصطفایف پیش از ظهر امروز در ششمین نشست کمیته هماهنگی معرفی میراث برای ثبت‌های زنجیره‌ای در کشورهای مسیر جاده ابریشم با اشاره به اولین حضور آذربایجان در این نشست اظهار کرد: سال گذشته اعلام کردم کشورم می‌خواهد عضو این پروژه شود و به همت مسوولان کشورم عملی و امکان‌پذیر شد.

وی با بیان اینکه گام نهایی و آخرین حیات برای تصمیم‌گیری در خصوص پیوستن به نامزدی‌های جشنواره‌ای سال گذشته انجام شد گفت: آذربایجان همکاری طولانی با یونسکو در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی ملموس و غیر ملموس داشته و از پروژه‌های «جاده ابریشم» حمایت می‌کند.

نماینده آذربایجان در نشست جهانی راه ابریشم بیان کرد: تا آنجا که پروژه‌ها مربوط به جهانگردی و میراث فرهنگی شود حمایت می‌شود و حمایت خود را از پروژه «راه ابریشم» خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه «راه ابریشم» در کشور ما یک برند ملی است که قرار است روابط ملی و بین‌المللی را هدایت کند افزود: آذربایجان از اولین کشورهایی بود که پروژه "یک جهان یک راه" را حمایت کرده بود.

مصطفایف با بیان اینکه به چندین دلیل آذربایجان می‌تواند در جاده ابریشم موثر باشد تصریح کرد: آذربایجان با ایران، ترکیه، گرجستان، روسیه از راه زمینی و با قزاقستان و ترکمنستان از راه دریایی همسایه است و فرصت فرامرزی در حوزه معرفی زنجیره‌ای فراهم می‌کند.

وی با اشاره به شناسایی سه مسیر اصلی که مبنای همکاری ملی در چارچوب زنجیره‌ای قرار می‌گیرند ادامه داد: آذربایجان می‌تواند آغازکننده مسیری از ایران به نخجوان و شهرهای دریایی روسیه باشد.

نماینده آذربایجان در نشست جهانی راه ابریشم خاطرنشان کرد: چیزی که مهم است تعداد زیاد بناهای باستان‌شناسی در طول مسیرها در آذربایجان حفظ شده که در بردارنده برج و باروها، کاروانسراها، ساختمان‌های مذهبی، معبدها و مساجد هستند.

وی در پایان یادآور شد: مقامات و دانشمندان آذربایجان علاقمند هستند گام‌های بعدی را در ابعاد بین‌المللی بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.