وزیر خارجه آمریکا ضمن استقبال از بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان درباره مقصر حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، خواستار محکومیت جهانی ایران شد.

قدردانی آمریکا از اتهام‌زنی تروئیکای اروپایی به ایران

قدس آنلاین: «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در ادامه تحرکات ضد ایرانی دولت این کشور، از بیانیه مشترک سه کشور اروپایی و اتهام‌زنی آنها به ایران درباره حمله یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی تمجید کرد.

وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» در دو پیام توییتری از اتهام‌زنی سه کشور اروپایی انگلیس،‌ فرانسه و آلمان به ایران درباره حملات به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان سعودی به شدت استقبال کرده است.

اواخر شامگاه دوشنبه به وقت تهران بود که سه کشور اروپایی انگلیس،‌ فرانسه و آلمان در یک بیانیه مشترک درباره حملات به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان سعودی، اتهام‌زنی بی سند آمریکا درباره دست داشتن ایران در این حمله را تکرار کردند؛ حمله‌ای که ارتش یمن رسما مسئولیت آن را برعهده گرفته‌ و شواهد و اسناد این حمله را منتشر کرده است.

در بیانیه تروئیکای اروپایی ادعا شد: «واضح است که ایران مسئول حمله به تأسیسات نفت سعودی است. این حملات ضرورت دیپلماسی برای کاهش تنش‌ها با تعامل تمامی طرف‌ها را نشان می‌دهد».

وزیر خارجه آمریکا در تمجید این بیانیه در توییتر نوشت: «ایالات متحده از دوستان نزدیکمان در بریتانیا، فرانسه و آلمان به خاطر بیان صریحشان در خصوص مسئولیت خاص ایران در انجام اقدام جنگی علیه عربستان سعودی و تاثیر آن بر منطقه و جهان تشکر می‌کند».

پامپئو افزود: «این اقدام (محکوم کردن ایران توسط تروئیکای اروپایی) سبب تقویت دیپلماسی و به نفع صلح خواهد شد. ما از تک تک کشورها می‌خواهیم که به محکوم کردن اقدامات ایران ملحق شوند».

اتهام‌زنی‌های بی سند آمریکا و متحدان اروپایی‌اش به ایران در حالی مطرح شده که سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیست و سوم شهریور ماه اعلام کرد یگان پهپادی ارتش دو پالایشگاه نفتی «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در «شرقیه» سعودی عربستان سعودی را با ۱۰ پهپاد هدف قرار داده و در این راستا افراد شریف و آزاده در عربستان در زمینه اطلاعاتی به ارتش یمن کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.