۷۰۰ روای در زمینه بازگو کردن خاطرات، وقایع و حماسه‌های دوران دفاع مقدس در قالب انجمن راویان فتح رضوی در خراسان رضوی فعالیت دارند.

۷۰۰ راوی دفاع مقدس در خراسان رضوی فعالیت دارند

به گزارش قدس آنلاین، رئیس هیات مدیره سازمان مردم نهاد 'انجمن راویان فتح رضوی'گفت: تمام راویان دفاع مقدس در این استان در قالب این موسسه ساماندهی شده اند.

عباس آرانیان شمار راویان زن این انجمن را حدود ۱۰ نفر ذکر کرد و افزود: این تعداد بیشتر همسران و خواهران شهدای مدافع حرم هستد که با این انجمن همکاری دارند و راهبرد دراز مدت این سمن تربیت هفت هزار طلبه و دانشجوی آموزش دیده در زمینه روایتگری دفاع مقدس است.

وی بر لزوم ارتباط گیری با کودکان و جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: تربیت روایتگران جوان در این راستا انجام می شود و باید به این نکته توجه داشت این روایتگری در قالب قدیمی بیان شفاهی مطالب کارگشا نیست و باید از امکانات، تصاویر متحرک، آهنگ های مخصوص و پرده خوانی های ویژه کودکان و نوجوانان نیز در این زمینه استفاده کرد.

وی با اشاره به مشکلات مالی سمن ها گفت: تامین اقلام و امکانات تبلیغی یاد شده نیازمند حمایت نهادها و دستگاه های ذیربط از این سمن است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه اعزام راوی به مناطق جنگی، ارائه امکانات و اقامت راویان و از این قبیل موارد ما را حمایت کرده است.  

آرانیان به همکاری هیات معارف جنگ ارتش در قرارگاه منطقه ای شمال شرق اشاره کرد و افزود: همین ارتباط و همکاری با سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز وجود دارد.

وی اظهار داشت: سازمان مردم نهاد سنگرسازان بی سنگر متشکل از نیروهای قدیمی جهاد استان و موسسه پیام آزادگان متشکل از آزادگان خراسان رضوی نیز ما را در عرصه روایتگری حمایت کرده و با راویان فتح رضوی همکاری دارند.

وی گفت: در روزهای گرامیداشت هفته دفاع مقدس این موسسه روزانه ۴۰ تا ۵۰ روایتگر به مراکز آموزشی،  نهادها و ادارات در شهر مشهد اعزام می کند.

رئیس سازمان مردم نهاد انجمن راویان فتح رضوی افزود: این سمن در ۱۲ شهرستان خراسان رضوی نمایندگی دارد و راویانی نیز از طریق این دفاتر به مراکز و موسساتی که خواستار ارائه روایتگری  دفاع مقدس باشند اعزام می شوند.

سید محمود قاسمی، مدیر پیشکسوتان جهاد و مقاومت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز گفت: شمار روایتگران آموزش دیده دفاع مقدس استان حدود ۷۰۰ نفر است و در حال حاضر فعالیتها در این زمینه در انجمن راویان فتح رضوی متمرکز شده است.

لشکر پنج نصر، لشکر ۲۱ امام رضا (ع)، لشکر ویژه شهدا از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و لشکر ۷۷ ارتش به همراه چندین تیپ و گروه مهندسی مستقل از سپاه، ارتش و جهاد سازندگی یگان‌های نظامی خراسان در هشت سال دفاع مقدس را تشکیل می دادند.

خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۲۲۶ شهید، ۴۹ هزارو ۲۸۶ جانباز و سه هزارو ۳۹۶ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.