همزمان با هفته دفاع مقدس، کارت ایثار رزمندگان با حضور سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح رونمایی شد.

کارت «ایثار رزمندگان» رونمایی شد/۶ میلیون نفر مشمول دریافت

قدس آنلاین: همزمان با هفته دفاع مقدس، کارت ایثار رزمندگان با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح رونمایی شد.

در این مراسم سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر حاتمی وزیر دفاع، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح حضور داشتند.

 به گفته وزیر دفاع، این کارت به عنوان یک سند ملی و دائمی برای تمام افرادی که با هر نوع عضویت در دفاع مقدس به مدت بیش از ۴۵ روز حضور داشته باشند صادر خواهد شد.

امیر حاتمی در این مراسم تاکید کرد:این کارت به‌عنوان یک سند ملی ایثار به بستر دولت الکترونیک متصل خواهد شد و ایثارگران از تسهیلاتی که در آنجا پیش‌بینی شده بهره‌مند می‌شوند.

همچنین این کارت مبنای ارائه خدمات پیش بینی در قوانین و مقررات رزمندگان و سند راهبردی خدمت رسانی به رزمندگان خواهد بود.

 ۶ میلیون رزمنده مشمول کارت ایثار رزمندگان می‌شوند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حدود ۶ میلیون رزمنده از ارتش، سپاه، بسیج، نیروهای انتظامی و جهاد سازندگی آن دوران و آحاد ملت،مشمول دریافت کارت«ایثار رزمندگان» هستند.

سرلشکر محمد باقری 

با بیان اینکه اهدای این کارت به رزمندگان دفاع مقدس، به مرور زمان انجام می‌شود و حدود ۳ سال زمان می‌برد، گفت: با این کارت هویت همه رزمندگان دفاع مقدس شناسایی می‌شود و هماهنگی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های لازم با این رزمندگان در سامانه‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خدماتی که برابر قانون پیشبینی شده و به مرور در وسع کشور و دولت قرار می‌گیرد برای رزمندگان سازماندهی خواهد شد، گفت: سازماندهی و مرکزیت کارت ایثار رزمندگان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.