مجله «شالانچ» تاکید کرد که عربستان سعودی علی رغم بودجه نظامی هنگفتی که دارد، اما نتوانست با حمله به بزرگترین پالایشگاه نفت خود مقابله کند.

بن سلمان در انزوایی بی سابقه/ حمله به آرامکو میزان ضعف عربستان را به نمایش گذاشت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مجله «شالانچ» فرانسه گزارش داد که حمله اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی که باعث کاهش تولید نفت این کشور شد، ضعف مملکت سعودی را به نمایش گذاشت، اما مانع از این نشد که محمد بن سلمان ولی عهد عربستان دستان آهنی خود را از قدرت جدا کند.

این مجله می افزاید: محمد بن سلمان هم از ناحیه سیاسی و هم از ناحیه دیپلماتیک و نظامی مقابل دیدگان جهانیان مورد اهانت قرار گرفت وتحقیر شد. یک بازرگان لبنانی نزدیک به دیوان پادشاهی عربستان نیز محمد بن سلمان را به یک «ببر کاغذی» تشبیه کرد.

مجله «شالانچ» توضیح می دهد که عربستان سعودی علی رغم آنکه از لحاظ بودجه نظامی سومین کشور جهان محسوب می شود، اما نتوانست با حمله ای که 14 سپتامبر جاری بزرگترین پالایشگاه نفت این کشور را هدف قرار داد مقابله کند و نیمی از تولیدات نفتی آن متوقف شد.

امروز محمد بن سلمان که در کنار آمریکا ادعا دارد ایران در پس این حمله وجود داشته، از پاسخ به آن عاجز و محکوم به دست بستگی است؛ چراکه ارباب او یعنی دونالد ترامپ نمی خواهد که به طور مستقیم با ایران درگیر شود و توانایی این کار را ندارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.