مدیرعامل سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی از ارسال شیر تولیدی در واحدهای گاوداری این سازمان به ۸ کارخانه فرآوری محصولات شیری خبر داد.

ارسال شیر تولیدی توسط سازمان موقوفات ملک به ۸ کارخانه فرآوری

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا قاسمی بیان کرد: سازمان موقوفات ملک دو واحد گاوداری شیری صنعتی در شهرهای چناران و فریمان دارد که طی ۶ ماه نخست سال جاری، در مجموع ۹ هزار و ۱۲۵ تن شیر با کیفیت تولید شده است.
وی ادامه داد: در مجموع دو واحد گاوداری شیری مذکور، ۳ هزار و ۴۵۰ راس دام وجود دارد که از این تعداد، هزار و ۲۷۰ راس آن شیری است.
مدیرعامل سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی افزود: تمامی برنامه¬های در دستور کار سازمان در حوزه واحدهای گاوداری زیرمجموعه بر اساس برنامه استراتژیکی تولید دنبال می شود.
وی با بیان اینکه کیفیت به نوعی مهم ترین ویژگی و شاخصه محصولات تولیدی این سازمان به شمار می رود، تصریح کرد: این مهم حاصل کار کارشناسی و تلاش مستمر تمامی مدیران و کارکنان است.
قاسمی با اشاره به برنامه های این مجموعه برای افزایش میزان تولید شیر خاطرنشان کرد: در این راستا علاوه بر پیگیری برنامه کلی سازمان که هر ساله دنبال می شود، در بخش تامین مواد اولیه با کیفیت و به موقع و نیز بهره گیری از اقدامات فنی دامپروری، برنامه های جدید در دستور کار قرار می گیرد.
وی درباره امکانات موجود در واحد گاوداری صنعتی چناران گفت: این واحد به لحاظ تاسیساتی دارای ۲ فری استال دام، تعداد ۶ بهاربند اپن شید، یک سالن شیردوشی با ظرفیت ۴۸ واحد دوشنده، یک سالن کارخانه تولید کنسانتره با توان تولید ۵ تن در ساعت کنسانتره و ۴ سیلو ذرت علوفه ای، یک سالن هانگار یونجه و همچنین تاسیسات سپتیک و سپراتور کود دامی است.
قاسمی با بیان اینکه گاوداری واحد فریمان از نظر تجهیزات جزء مجهزترین گاوداری های استان است، افزود: استفاده از یک شیردوشی ۶۰ واحدی، بهره گیری از دو دستگاه سپراتور و سیستم جمع آوری کود و تولید خوراک در کارخانه خوراک دام با ظرفیت ۳.۵ تن در ساعت به صورت کاملا اتوماتیک، از جمله این تجهیزات به شمار می رود.
مدیر عامل سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی ادامه داد: در این واحد بخش بیشتر دام ها در سیستم مدرن فری استال و گوساله ها نیز از بدو تولد در باکس های انفرادی بزرگ که مجهز به آبخوری اتومات هستند، نگهداری می شوند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.