همدان_ نماینده روسیه در نشست جهانی «راه ابریشم» گفت : در حال حاضر روسیه بر اساس تمام سایت‌های ثبت شده تاریخی و فرهنگی، نهمین کشور است که بر اساس تصمیم دولتی باید از نظر ثبت‌ها کشور پنجم شویم.

روسیه نهمین کشور در ثبت سایت های تاریخی وفرهنگی راه ابریشم
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،رافایل _ والیف ظهر سه شنبه در ششمین نشست کمیته هماهنگی معرفی میراث برای ثبت‌های زنجیره‌ای در کشورهای مسیر «جاده ابریشم» با تقدیر از ایران و برگزارکنندگان این نشست اظهار کرد: پنج سال است که اولین مسیر قزاقستان در میراث جهانی «راه ابریشم» ثبت شده است.
وی با اشاره به وجود یکی از شهرهای روسیه در مسیر «جاده ابریشم» گفت: کشور ما نماینده سایت‌های فرهنگی و تاریخی مختلفی است؛ روسیه بخشی از این جاده است و تنها در ابتدای این مسیر قرار دارد.
نماینده روسیه در نشست جهانی «راه ابریشم» با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه سایت‌های ثبت شده تاریخی و فرهنگی، نهمین کشور هستیم افزود: بر اساس تصمیم دولتی باید از نظر ثبت‌ها کشور پنجم شویم بنابراین باید در این حوزه کار کنیم.
وی با اشاره به ایجاد کمیته هماهنگ‌کننده در این خصوص در روسیه تصریح کرد: جاده ابریشم 49 منطقه را در بر دارد و انجام این کار برای ثبت سایت دشوار خواهد بود.
والیف با تأکید بر اینکه کارمان را شروع کردیم و می‌توانیم برای 10 سایت دیگر نامزد شویم خاطرنشان کرد: در مورد مسیرهای دریایی بخش زیادی از روسیه در بخش آسیایی است اما با در نظر گرفتن اینکه بیشتر سایت‌ها در بخش اروپایی است و سایت‌هایی طبیعی در آسیاست، باید قبول کنیم ثبت سایت کار دشواری است.
وی در پایان با ابراز خوشحالی از ارتباط با ایران آن را تأثیرگذار دانست و گفت: روسیه یکی از کشورهایی است که در دوران‌ مختلف بیشترین ارتباط را با این کشور داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.