بندرعباس-مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: تغییر جایگاه استان هرمزگان از رتبه سوم کشوری در افزایش ارتکاب جرائم به رتبه اول کشوری در کاهش جرائم ، دستاورد بزرگی است که تنها در کمتر از یک سال محقق شده است.

هرمزگان رتبه نخست کشور در کاهش جرائم

به گزارش قدس آنلاین؛ علیرضا ساوری اظهار داشت:  آمار ارتکاب ۱۰ جرم اولویت‌دار در این استان به میزان ۲۱ درصد کاهش‌یافته و درنتیجه تلاش‌های صورت گرفته  ، هرمزگان حائز رتبه نخست کشوری در کاهش جرائم شده است.

وی افزود: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب‌وجرح عمدی، توهین، ایراد ضرب‌وجرح غیرعمدی ناشی از سوانح رانندگی، تهدید، تخریب، کلاه‌برداری، رانندگی بدون پروانه رسمی، خیانت‌درامانت و نگهداری و مالکیت مواد مخدر ۱۰ عنوان مجرمانه اولویت‌دار در سال جاری هستند.

ساوری تصریح کرد : استان هرمزگان تنها استان کشور است که شوراهای پیشگیری از وقوع  جرم در تمام شهرستان‌های آن فعال می‌باشند .

این مقام مسئول بیان داشت: طرح مصلحین خانواده به‌صورت گسترده در مناطق مختلف استان هرمزگان به مرحله اجرا گذاشته‌شده و درنتیجه آن ۲۷ درصد از پرونده‌های ارجاعی طلاق به صلح و سازش منجر گردیده و این آمار صلح و سازش در برخی شهرستان‌ها ازجمله رودان ۳۷ درصد می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.