دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در اظهاراتی تند ایران را حامی تروریسم، مخالف آمریکا و مروج احساسات ضد یهودی خواند و با به رخ کشیدن قدرت نظامی آمریکا خواهان پیوستن کشورهای دیگر به ائتلاف آمریکا بر علیه کشورمان شد. او گفت: همه وظیفه دارند علیه ایران اقدام کنند.

حمله ترامپ به ایران، ونزوئلا، چین و پناهجویان در سازمان ملل

قدس آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد: «آمریکا با هزینه کردن 2500 میلیارد دلار طی سال‌های اخیر برای تقویت ارتش خود امروز قوی‌ترین ارتش دنیاست اما امیدواریم که هرگز مجبور نباشیم از این ارتش استفاده کنیم. ما کار احیای قدرت عظیم ارتش آمریکا را آغاز کرده‌ایم و در عین حال به دنبال تقویت روابط با متحدان خود نیز هستیم و از همه آنها انتظار داریم که بار هزینه‌های دفاعی که همیشه بر دوش آمریکا بوده است را بپذیرند.»

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: «هر کشوری میراث و تاریخ خود را دارد که ارزش دفاع کردن دارد. اگر آزادی می‌خواهید به کشور خود ببالید؛ اگر دموکراسی می‌خواهیم به حاکمیت ملی خود بپردازید؛ اگر خواستار صلح هستید به ملت خود توجه کنید. حاکمان خردمند همیشه مردم خود را در اولویت می‌بینند. آینده متعلق به طرفداران جهانی شدن نیست، متعلق به کسانی است که از شهروندان خود حفاظت می‌کنند. ما در آمریکا طرحی را آماده کرده‌ایم برای احیای منافع ملی.»

رئیس جمهور آمریکا در خصوص روابط کشورش با چین نیز گفت: «ما خواستار تنش و درگیری با چین نیستیم. اما من از منافع کشورم کوتاه نخواهم آمد.»

ترامپ در ادامه سخنرانی خود،‌ ایران را «تهدیدی برای صلح» خواند و مدعی شد: «ایران حامی تروریسم در دنیا است و به جنگ در سوریه و یمن دامن می‌زند. ما بالاترین حد تحریم‌ها را علیه بانک مرکزی ایران وضع کردیم. همه وظیفه دارد که علیه ایران اقدام کنند. تا وقتی که رفتار ایران تغییر نکند، تحریم‌ها ادامه خواهد داشت و حتی بیشتر هم خواهد شد.»

وی افزود: «حکومت ایران شعارهای مرگ بر آمریکا و احساسات ضد یهودی را ترویج می‌کند. سال گذشته رهبران ایران گفتند که اسرائیل یک غده سرطانی است که باید از بین برود. آمریکا هرگز چنین احساساتی را علیه یهودیان تحمل نخواهد کرد. لازم است که اسرائیل و همسایگانش به یک رابطه خوب و مسالمت‌آمیز مبتنی بر تحمل مذهبی برسند.»

رئیس‌جمهور آمریکا که دولت متبوعش تحریم‌های سنگینی را علیه مردم عادی ایران وضع کرده در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: «وقت آن رسیده است که مقامات ایران برای مردم این کشور اولویت قائل شوند. آمریکا آماده دوستی با هر کشوری است که با حسن نیت برای صلح و احترام متقابل تلاش می‌کند. بسیاری از دوستان نزدیک آمریکا قبلاً دشمنان بزرگش بوده‌اند. آمریکا هرگز اعتقادی به دشمنی ابدی ندارد.»

وی ادامه داد: «آمریکا می‌تواند با هر کشوری وارد جنگ شود، اما افراد شجاع می‌توانند صلح را انتخاب کنند و این کاری بود که ما در شبه جزیره کره انجام دادیم. من به کیم [رهبر کره شمالی] گفتم که کره شمالی نیز مانند ایران ظرفیت‌های بزرگی دارد و برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های خود باید از برنامه سلاح‌های هسته‌ای خود دست بکشد.»

ترامپ خاطرنشان کرد: «پیام ما در سراسر جهان روشن است. هدف ما وارد شدن به این جنگ‌های تمام‌نشدنی نیست؛ جنگ‌هایی که هیچ نقطه پایانی برایشان وجود ندارد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص مسئله مهاجران نیز گفت: «یکی از مهم‌ترین چالش‌های امروز ما مهاجرت غیرقانونی است. مهاجرت غیرقانونی پیشرفت کشور ما را تضعیف می‌کند. به شکل‌گیری کارتل‌های مجرم کمک می‌کند. مهاجرت غیرقانونی در واقع نوعی خطرناک، ناامن و ناپایدار از مهاجرت است. کشورهایی که مهاجر به کشورهای دیگر می‌فرستند، در واقع منابع خود را از دست می‌دهند؛ سرمایه انسانی خود را از دست می‌دهند. در مقابل، کشورهای مهاجرپذیر باید باری را تحمل کنند که توانش را ندارند. در این میان از خود مهاجران سوءاستفاده می‌شود. یک‌سوم زنان مهاجری که به سمت مرزهای آمریکا حرکت می‌کنند، مورد سوءاستفاده جنسی قرار می‌گیرند.»

وی در مورد تحولات ونزوئلا نیز اظهار داشت: «ما وضعیت ونزوئلا را به دقت زیر نظر داریم و چشم به راه روزی هستیم که دموکراسی در ونزوئلا احیا شود. یکی از بزرگترین چالش‌های آمریکا مسئله سوسیالیسم است؛ سوسیالیسمی که ملت‌ها را نابود می‌کند. ونزوئلا می‌تواند الگویی باشد که به ما نشان دهد سوسیالیسم و کمونیسم هیچ ارتباطی با عدالت، برابری و کمک به فقرا ندارند. سوسیالیسم و کمونیسم تنها به حفظ قدرت توسط طبقه حاکم مربوط می‌شود. امروز من بار دیگر این پیام را تکرار می‌کنم که آمریکا هرگز یک کشور سوسیالیستی نخواهد شد.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.