۱۴۰ نفر از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه در ارتباط با موضوع رسوایی اوکراین خواهان استیضاح و برکناری «دونالد ترامپ» شدند.

۱۴۰ نماینده دموکرات خواهان استیضاح ترامپ شدند

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری «د.پ.آ» آلمان، نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا رئیس جمهوری این کشور را متهم کردند که در ارتباط با اوکراین از کمک های انتخاباتی به خود سوء استفاده کرده و از این رو بحث استیضاح وی را مطرح کرده اند.
بر این اساس، هفت نفر از نمایندگان دموکرات کنگره در مطلبی که روز سه شنبه گذشته برای واشنگتن پست نوشته اند، تأکید کرده اند: اگر مشخص شود که ترامپ از کمک های مالی آمریکایی ها به ستاد انتخاباتی اش، برای جمع آوری اطلاعات علیه «جو بایدن» رقیب انتخاباتی دموکرات خود  سوء استفاده کرده، دلیل کافی برای استیضاح وی وجود خواهد داشت.
این در حالی است که دهها نفر از سیاستمداران دموکرات نیز با سخنان مشابهی در روزهای گذشته بر لزوم استیضاح رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرده اند.
طبق گزارش رسانه های آمریکا، تا کنون حدود ۱۴۰ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا موافقت خود را با طرح استیضاح ترامپ اعلام کرده اند. در همین حال انتظار می رود که «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان نیز از این طرح حمایت کند؛ وی پیشتر در موضوع کمک روسیه به ستاد انتخاباتی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، با استیضاح وی موافقت نکرده بود.
پلوسی روز گذشته به دولت آمریکا در مورد عدم شفافیت هشدار داد و گفت که ادامه این وضع، کنگره را وارد مسیر دیگری برای تحقیقات خواهد کرد.
موضوع اصلی اتهام علیه ترامپ، مکالمه تلفنی بحث برانگیز وی با رئیس جمهوری اوکراین است؛ وی در این گفت وگوی تلفنی که اواخر جولای (اوایل مردادماه) با «ولادیمیر زلنسکی» انجام داده از وی خواسته است اطلاعاتی را در اختیارش قرار دهد که می تواند به وجهه «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ و رقیب اصلی او صدمه وارد کند.
ترامپ روز یکشنبه قبل از ترک کاخ سفید به مقصد تگزاس و اوهایو، گفت: ما عمدتاً درباره همه اشکال فساد که در اوکراین رخ می دهد صحبت کردیم. عمدتاً درباره این حقیقت بود که ما نمی خواهیم مردم ما کسانی همچون جو بایدن و پسرش به فسادی که اکنون در اوکراین حاکم است کمک کنند.

جنجال ها بر سر این گفت وگوی تلفنی ترامپ که در ۲۵ جولای (سوم مرداد) صورت گرفته، بحث بر سر امکان استیضاح وی را داغ تر کرده است. ترامپ در اظهارات روز گذشته خود اشاره ای به این موضوع نکرد که دو طرف درباره تحقیق از بایدن به عنوان رقیب پیشتاز دموکرات ها و پسر او مذاکره کرده اند.

جنجال ها بر سر این رایزنی ترامپ با یک رهبر خارجی در شکواییه یک افشاگر ناشناس مطرح شده که بحث هایی را درباره امکان سوء استفاده رئیس جمهوری آمریکا از قدرت خود برای اهداف سیاسی برانگیخته است.

«هانتر بایدن» پسر جو بایدن برای شرکت گاز اوکراینی تا سال ۲۰۱۹ کار کرده است و ترامپ و متحدان او تلاش کرده اند این موضوع را به تلاش بایدن و پسرش برای ورود در اقدامات غیرقانونی متهم کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.