همزمان با آغاز اکران فیلم «ماجرای نیمروز ۲ رد خون» در مشهد ، نشست خبری با حضور تهیه کننده و بازیگران این فیلم برگزار شد.

درباره ماجرای نیمروز ۳ نمی‌توانم حرفی بزنم /زمان اکران فیلم در ایران ، قابل انتخاب نیست

به گزارش قدس آنلاین، محمود رضوی تهیه کننده فیلم «ماجرای نیمروز ۲ رد خون» در نشست خبری اکران این فیلم در پردیس سینمایی ویلاژتوریست مشهد گفت: بخش عمده‌ای از سینمای ایران در شهرستانها است و البته گردش مالی خوبی نیز در سینماهای شهرستان ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: ولی استفاده از این ظرفیت توسط خیلی از همکاران ما در کنار ظرفیت تهران، اولویت ندارد اما ما هربار که تصمیم به اکران فیلم داشتیم، طبق روال اولین اکران را در شهرستان‌ها انجام می دهیم چون معتقدیم که فیلم تنها برای تهران ساخته نمی‌شود.

رضوی افزود: از این رو اولین اکران فیلم ماجرای نیمروز ۲ را از مشهد آغاز کردیم که یک روز قبل از اکران تهران است و در سه پردیس هویزه، ویلاژتوریست و اطلس نمایش داده می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر زمان اکران فیلم در پاییز  گفت: در ایران زمان اکران، قابل انتخاب نیست، به طوری که اکران این فیلم حواشی زیادی داشت و  ما دوست داشتیم که اکران این فیلم در عید نوروز یا در  عید فطر باشد که نشد واز طرفی در صدور  پروانه نمایش فیلم  موانعی رخ داد به طوری که پروانه این فیلم کمتراز یک ماه است که صادر شده، بنابراین ناچار به انتخاب یکی از زمان‌ها بودیم که اول پاییز را انتخاب کردیم .

رضوی ادامه داد: از طرفی در حال حاضر رقیب خاصی در اکران  که سینمایش از جنس سینمای این فیلم  باشد  وجود ندارد به طوری که مثلاً اگر زمان اکران ما با فیلم شبی که ماه کامل شد همزمان می‌شد، هر دو فیلم در فروش لطمه می‌خورد ولی خوشبختانه زمان اکران فیلم ما با فیلم‌های «متری شیش و نیم» و «شبی که ماه کامل شد» نبود، آن فیلم‌ها اکران شدند و فروش خوبی هم داشتند. همچنین اول پاییز زمان نسبتا مناسبی برای اکران این فیلم است زیرا بخشی از مخاطبان این فیلم را که دانش آموزان نوجوان و دانشجویان تشکیل می‌دهند می توانند از طرف مدارس به صورت دسته جمعی در سینما حضور پیدا کنند.

رضوی ادامه داد: نسخه اکران شده جز یک پلان که بسیار تاثیرگذار و جدی هم نیست ممیزی خاصی نداشت و نسبت به نسخه جشنواره ۱۲ دقیقه کوتاه تر شده است و تغییراتی هم در تدوین داشته است.

وی درباره احتمال ساخت سری سوم ماجرای نیمروز گفت: الان درباره ماجرای نیمروز ۳ نمی‌توانم حرفی بزنم چون خبری از آن نیست.

رضوی با بیان اینکه طی ساخت این فیلم با موانع بسیاری مواجه شدند، یادآور شد: از دیر صادر شدن پروانه ساخت و نمایش بگیرید تا بی علت عقب افتادن برخی مسائل که خیلی ما را خسته کرد اما آنچه که حال همه را خوب می‌کند حمایت مردم از فیلم است، عوامل فیلم سختی های زیادی برای ساخت و نمایش این فیلم کشیدند و امیدواریم که استقبال خوب مخاطبان از این فیلم، خستگی را از تن شان بزداید.

هادی حجازی فر ، بازیگر این فیلم نیز در پاسخ به سوال پرسش خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر خطر تکرار در فیلم و از دست دادن مخاطب به دلیل اینکه به دنبال جذابیت است ،  اظهار کرد: ممکن است که این فیلم ایرادهایی داشته باشد اما امیدوارم که با مهربانی بیشتری به فیلم نگاه شود.

او تاکید کرد: تماشاگران ولی نعمت‌های سینما هستند و اگرنباشند، سرمایه و هنر و همه چیز شوخی است.

حجازی فر درباره ایفای نقش «کمال» در فیلم‌های ماجرای نیمروز ۱ و ۲ گفت: ویژگی کار رو به جلو، این است که کارگردان در جریان نظرات قرار بگیرد و آقای مهدویان آنقدر باهوش بود که نظرات اعضای تیم را در نظر بگیرد.

او با بیان اینکه سری سازی در همه جای دنیا باب است، اظهار داشت: نمی‌دانم در کشور ما به چه دلیل برخی چیزها تبدیل به ضدارزش شده است اینکه گفته می شود سری سازی برای یک فیلم موفق، خوب نیست، من اعتقادی به آن ندارم.

این بازیگر اضافه کرد: لزوماً قرار نیست که در همه نقش‌ها، یک کاراکتر جدید بسازیم، اینکه یکی بتواند آن کاراکتری را که ساخته است، با فضای جدید و قصه جدید وفق بدهد و بازی‌اش بیرون نزند یا اجازه بدهد که بازیگران جدید در کار تعریف بشوند و کاراکتر آنها هم دربیاید، این ها اهمیت دارد. ما تمام تلاش خودمان را در این راستا انجام دادیم مثلا اگر در جایی که احساس می کردم به خاطر ریتم و قصه باید فیتیله را پایین بکشم، حتماً این کار را می کردم یا اگر لحظه‌ای بود که احساس می‌کردم کاری به نفع فیلم و قصه است، حتماً کنار می‌آمدم.

او گفت: بنظرم اتفاقی که در این فیلم باید می‌افتاد، رخ داد. بازیگرانی که به کار اضافه شدند کار سخت‌تری داشتند، تلاش کردیم که همبازی های خوبی در کنار آنها باشیم و اگر کمکی به آنها نکردیم حداقل آسیبی به بازی‌هایشان نزنیم.

حجازی فر خاطرنشان کرد: بازی در «ماجرای نیمروز۲، رد خون» تجربه بسیار سخت و لذت بخشی بود و فیلم را خیلی دوست دارم، امیدوارم مخاطبان در اکران، ارتباط خوبی با آن برقرار کنند.

جواد عزتی بازیگر نقش صادق در این فیلم نیز در پاسخ به این سوال   گفت: وقتی به بازی خودم در ماجرای نیمروز ۲ نگاه می‌کنم از ایفای نقشم نسب به سری اول چندین برابر رضایت دارم .

وی افزود: معمولاً در انتخاب‌هایی که از بهترین بازی هایم دارم، ایفای نقش «صادق» در ماجرای نیمروز ۲ جزو دو سه تای اول است و جزو بهترین بازی‌هایم است که خیلی دوستش دارم.

او درباره اینکه نگرانی از لو رفتن بازی اش در ایفای نقش «صادق» در سری دوم ماجرای نیمروز نداشته، اظهار داشت: اتفاقا در سری سازی، شخصیت به تکامل می‌رسد و جذاب تر می‌شود. فیلمساز و بازیگر، کاراکتری را به وجود آورده‌اند که در سری‌های بعدی، فرصت دارند ابعاد دیگری از شخصیت آن را نشان دهند یا در موقعیت‌های دیگری قرارش بدهند.

عزتی که پرفروش ترین آثارش در آثار کمدی بوده است، درباره بازی در گونه‌های مختلف سینمایی گفت: من با کمدی شروع نکردم که بگویم تغییر رویکردی در بازیگری‌ام داشته ام، من در همه ژانرها کار کردم و اتفاقاً با فیلم جدی در سینما شروع به کار کردم که بین آنها چند فیلم کمدی هم بازی کردم. بنظرم فیلم خوب، فیلم خوب است و فرقی نمی‌کند که جدی باشد یا کمدی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.