گیلان- در راستای احیای رودخانه های گوهررود و زرجوب مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با حضور در آبفای گیلان طی نشستی با مدیرعامل و معاونین این شرکت، اقدامات انجام شده و برنامه های این شرکت برای جمع آوری فاضلاب از بستر این رودخانه ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 نشست کارگروه بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با مسئولین آبفای گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان  با تشریح وضعیت اجرای پروژه های جمع آوری فاضلاب در استان تصریح کرد: برای ۱۱ شهر استان مجوز اجرای طرح جمع آوری فاضلاب اخذ شد که ۷۰% جمعیت استان را شامل می شود و بین ۱۴ تا ۵۰% پیشرفت فیزیکی داشته است .

وی افزود: در سال گذشته ۳.۷ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه فاضلاب رشت تخصیص داده شد که با توجه به اخذ مجوز تبصره ۳ نیز ، اعتبارات تخصیصی جوابگوی اجرای پروژه فاضلاب رشت نشد که در راستای ساماندهی رودخانه ها می توان از اعتبارات این حوزه بهره برد.

مدیرعامل آبفای گیلان با بیان استراتژی تدوین شده خاطرنشان کرد: با استفاده از داشته های موجود برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه ها ، شهر رشت به سه زون تقسیم شد که به منظور اجرای پروژه جمع آوری فاضلاب در بافت مرکزی آن از سازمان مدیریت و برنامه ریزی تأمین اعتبار شد و نواحی غرب و شرق از محل اعتبارات بانک جهانی تأمین اعتبار گردید.

وی با اشاره به ورود ۱۱۰۰ لیتر در ثانیه پساب فاضلاب خانگی به رودخانه اظهار داشت: در راستای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه ها و هدایت آن به تصفیه خانه فاضلاب در قالب چندین طرح، ۱۰ پروژه برای احیاء رودخانه ها تعریف شد که ۶ پروژه اجرا و ۴ پروژه نیز باقیمانده است .

حسینی مجموع اعتبارات تخصیصی برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه ها و هدایت آن به تصفیه خانه فاضلاب را ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای جمع آوری فاضلاب رشت ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که با توجه به تزریق اندک اعتبارات، پاکسازی رودخانه ها از بستر فاضلاب بصورت فازبندی در حال اجراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.