گیلان- مرکز نوآوری صنایع خلاق گیلان برای جذب ایده ها، خلاقیت ها و نوآوری های نخبگان، با حضور استاندار گیلان در رشت به بهره برداری رسید.

افتتاح اولین مرکز نوآوری صنایع خلاق رشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان ،اولین مرکز نوآوری صنایع خلاق استان گیلان با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و با حضور استاندار گیلان و دبیر ستاد فناوری های نوین معاونت علمی ریاست جمهوری و چند تن از مدیران و مسئولان در رشت افتتاح شد.

 این مراکز به دنبال جذب ایده ها، خلاقیت ها و نوآوری های افراد و عرضه یک محصول به بازار بر مبنای دانش و پژوهش هستند.

 علی باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان در این خصوص گفت: هدف از تاسیس این مراکز ایجاد اکوسیستم نوآوری با حضور استارت آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران، فروشندگان و مؤسسات دانشگاهی است که این قطب‌های نوآوری را ایجاد می‌کند.

وی افزود: هم اکنون در این مرکز ۵ شرکت نوآور با همکاری مراکز تحقیقاتی محصولات موردنیاز شرکت‌های مختلف را تولید می کنند. و برای حمایت با توجه به فضای آن، تا ۲۲ شرکت نوآور ظرفیت پذیرش دارد.

 استاندار گیلان در مراسم افتتاح مرکز نوآوری صنایع خلاق استان گفت: مراکز نوآوری می‌تواند بستری برای رونق تولید، اشتغال و ثروت باشد.

ارسلان زارع با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان با محوریت علم و فناوری جدید فقط برای توسعه اشتغال تاسیس شده اند، افزود: این مراکز برای توسعه کلان هر جامعه و کشوری نقش بسزایی دارند.

 وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون، و نگاه دولت کوشش شده تا حمایت‌های ویژه ای از مجموعه پارک های علم و فناوری انجام شود، خاطر نشان کرد: با تقویت و ترغیب جوانان برای نیل به مسیر خلاقیت و نوآوری نه تنها زمینه اشتغال بلکه تسهیل زندگی مردم نیز فراهم می شود.

استاندار تصریح کرد: این مرکز نوآوری به عنوان یکی از مراکزی که مورد حمایت پارک علم و فناوری قرار گرفته ، می‌تواند بستری برای رونق تولید، اشتغال و ثروت در گیلان باشد.

وی افزود: یکی از خصوصیت های شرکت‌های دانش بنیان ارتقاء رفاه اجتماعی در کنار تولید و اشتغال با سرمایه مادی کم همراه با خلاقیت است.

باید افزود که در این مراسم  جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس اسلامی و آقای رضا رسولی عضو شواری شهر رشت نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.