براساس برآوردها و آمارهای موجود در ۶ ماهه ابتدایی امسال، مشهدی‌ها تنها ۲۸ روز هوای پاک را تجربه کرده‌اند.

«۲۸ از ۱۸۶»؛ سهم مشهدی‌ها از هوای پاک در ۶ ماهه نخست امسال

به گزارش قدس آنلاین، محمد پذیرا  رئیس اداره محیط‌زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد ، اظهار داشت: در ۶ماه ابتدایی امسال ۲۸روز هوای پاک و ۱۵۳روز هوای سالم در شهر مشهد به ثبت رسیده که این رقم در مدت مشابه سال قبل فقط ۱۸روز هوای پاک و ۱۴۴روز هوای سالم بوده است.

وی افزود: هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در سال۹۸ برابر با ۴روز و در سال۹۷، ۲۲روز بوده است.

پذیرا گفت: حدود ۱۷هزار و ۸۸۰تخلف زیست‌محیطی از سوی گشت‌های ما در ۶ ماه ابتدای سال۹۸ به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۰درصد موارد مربوط به نداشتن معاینه فنی خودروهاست.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود امسال پاییز گرم‌تری را پیش رو داشته باشیم و با توجه به این مهم، احتمال ورود ریزگردها در آسمان شهر وجود دارد.

پذیرا ادامه داد: برای مهار این ریزگردها در حوزه خارجی باید دستگاه دیپلماسی به شکل فعال‌تری ورود پیدا کند، اما از کانون‌های داخلی هم نباید غافل شد و باید کارها هم‌زمان پیش برود.

وی تصریح کرد: در حالی‌ که برای مقابله با ریزگردها در کشور رقمی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته، آن چیزی که از اخبار بیرون آمده، سهم خراسان‌رضوی با داشتن ۱۵کانون ریزگرد فقط ۱۵ میلیارد تومان است که با این رقم به‌طور قطع نمی‌توان کار خاصی کرد. امیدواریم مسئولان استانی، مسئولان کشوری را به وضعیت این نقطه از ایران حساس‌تر کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.