محمد القبلی گفت: ادامه تجاوزات و جنایت های دشمن این حق مشروع را به نیروهای یمنی می‌دهد تا حملات کوبنده تر و دردناکتر از حمله به تأسیسات نفتی آرامکو را انجام دهند.

عربستان پیام صلح یمن را به درستی دریافت نکرده است/ پاسخ به جنایت استان الضالع می‌تواند از حمله به آرامکو دردناکتر باشد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، علی رغم آنکه پس ازحمله نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان در پاسخ به جنایت های سعودی و محاصره ملت یمن، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که به منظور کاهش تنش و به امید اقدام متقابل عربستان، نیروهای یمنی حملات پهپادی و موشکی به خاک این کشور را متوقف می کنند، اما متاسفانه تجاوزات ائتلاف سعودی به مناطق غیرنظامی و بمباران مناطق مسکونی متوقف نشده و جنایت علیه مردم بی دفاع یمن همچنان ادامه دارد.

در آخرین جنایتی که متجاوزان علیه یمن مرتکب شدند روز گذشته جنگنده های سعودی یک منزل مسکونی در استان الضالع را بمباران کردند که درپی آن دست کم ۱۶ زن و کودک به طرزی وحشتناک به شهادت رسیدند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرده بود به شرطی حملات پهپادی و موشکی یمن به خاک عربستان متوقف خواهد شد که آنها نیز حملات خود را متوقف و به پیام صلح پاسخ دهند که در غیراینصورت حق پاسخگویی به آن برای نیروهای یمنی محفوظ است و حملات دیگربار از سر گرفته خواهد شد.

محمد القبلی عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین تصریح کرد: رئیس شورای عالی سیاسی این تصمیم را در این شرایط اعلام کرد؛ چراکه اولاً تجاوز سعودی علیه ملت یمن آسیب بزرگی را به زنان و کودکان رسانده و این فقط به نفع دشمنان امت اسلامی از جمله رژیم صهیونیستی است.

محمد القبلی افزود: ثانیا این تصمیم نشانگر تمایل جدی یمن برای صلح از موضع قدرت است. نیروهای یمنی امروز و پس از حمله کوبنده به تأسیسات نفتی عربستان که پول آن صرف کشتار و محاصره مردم بی‌دفاع می شود، در موضع قدرت قرار دارند.

عضو شورای سیاسی انصارالله با اشاره به جنایت دیروز عربستان در استان الضالع گفت: آنگونه که به نظر می رسد، عربستان پیام صلح یمن را به درستی دریافت نکرده و علی رغم حسن نیتی که ما نشان دادیم، به جنایت و تجاوزات خود علیه مردم یمن، در مقابل دیدگان جهانیان ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای یمنی به جنایت اخیر عربستان پاسخ خواهند داد افزود: به فضل خدا نیروهای یمنی قدرت نظامی و دفاعی خود را تا سطح بسیار خوبی ارتقا داده‌اند و می‌توانند تمام اماکن حیاتی و زیرساخت‌های عربستان اعم از تأسیسات نفتی، فرودگاه ها و اماکن نظامی آن را هدف قرار دهند و قدرت موشکی و پهپادی آنها به وضوح مؤید توان بازدارندگی و پاسخگویی یمن است.

القبلی تأکید کرد: ادامه تجاوزات و جنایت های دشمن این حق مشروع را به نیروهای یمنی می‌دهد تا حملات کوبنده تر و دردناکتر از حمله به تأسیسات نفتی آرامکو را انجام دهند. صبر ما حدی دارد و بدون شک مادامی که رفتار خود را تغییر ندهند تمام مناطق حیاتی آنها در تیررس ما خواهد بود.

عضو شورای سیاسی یمن در پایان به موضوع عقب نشینی نیروهای امارات از یمن اشاره کرد و گفت: امارات همچنان در موضوع عقب نشینی از یمن فریبکاری می کند و این باعث خواهد شد تا در تعویق حمله به  آن تجدید نظر کنیم.

گفتنی است جنگنده های ائتلاف سعودی روز گذشته با بمباران منزل یکی از شهروندان یمنی در استان الضالع ۱۶ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساندند.

همچنینی سعودی ها منطقه السواد در استان عمران را بمباران کردند که در این جنایت نیز هفت غیر نظامی به شهادت رسیدند.

در ادامه تصاویری از جنایت اخیر عربستان علیه ملت یمن را مشاهده می کنید:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.