ساسان مویدی عکاس دفاع مقدس گفت: همه عکس‌هایی که از من به یادگار مانده همانند فرزندان من هستند و همه را به یک اندازه دوست دارم زیرا برای هر کدام تلاش کردم و گاهی جانم را به خطر انداختم، تمام سعی من این بوده که بتوانم فضای حال و احساسات واقعه ای را در عکس ماندگار کنم تا در تاریخ بماند.

تلاشم این است احساسات یک واقعه را در عکس ماندگار کنم

به گزارش قدس آنلاین، مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس و رونمایی از کتاب ساسان مویدی با حضور جمع کثیری از چهره‌های مطرح حوزه عکاسی، هنرجویان و علاقه‌مندان به این رشته در گالری شماره دو خانه عکاسان ایران برگزار شد.

در این مراسم چهره‌های مطرحی از حوزه عکاسی از جمله محمدحسین حیدری، مجید دوخته‌چی‌زاده، محمد سیار، محسن شاندیز و فرهاد سلیمانی حضور داشتند.

ساسان مویدی در حاشیه این مراسم درباره عکاسی جنگ گفت: عکاسی جنگ یکی از متمایزترین رشته‌های هنری و حتی متمایز از خود رشته عکاسی است. در زمانی که تجهیزات تماما به صورت مکانیکی و آنالوگ بود همه تلاشمان را می‌کردیم که بهترین عکس از یک واقعه، رویداد و حادثه ثبت شود، این را باید از مخاطبینی پرسید که در معرض این تصاویر قرار می‌گیرند، اما همه تلاشم را کرده ام که بتوانم احساسات جاری در یک صحنه را ماندگار کنم.

وی ادامه داد: عکاسی از اتفاقاتی مانند جنگ یا انقلاب شاید در زمان خودش خیلی ارزشش مشخص نشود، اما با گذشت زمان و خوابیدن غبار درخواهیم یافت که عکس‌ها چه مفاهیمی را می‌توانند به بیننده منتقل کند و اثرگذار باشد، زمانی که یک عکس بیننده را با خود به فضای خاطره انگیزی می‌برد به نظرم در آنجا است که عکاس موفق شده به هدفش برسد.

گفتنی است، کتاب «عکاسان جنگ»، هفتمین کتاب از مجموعه عکس‌های ساسان مویدی نیز در این مراسم رونمایی شد. این کتاب شامل ۱۲۶ عکس در ۱۸۸ صفحه در دو قطع جیبی و خشتی با مقدمهای از مجید دوخته‌چی‌زاده و ساسان مویدی منتشر شده است.

یادآور می شود این نمایشگاه تا ۲۳ مهر در گالری خانه عکاسان حوزه هنری به نمایش گذاشته میشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.