سید حسین نقوی حسینی گفت: مسائل موشکی و دفاعی کشورمان قابل مذاکره با هیچ احدی نیست و ما در این زمینه با هیچ مقامی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی مذاکره نخواهیم کرد. از جمله محورهای اساسی که رئیس جمهور باید در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی بر آن تأکید کنند، موضوع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، عدم انجام تعهدات برجامی اروپایی‌ها و آتش افروزی آمریکایی‌ها در منطقه است.

اجرایی نشدن تعهدات برجامی اروپا و آتش افروزی‌ آمریکا از محورهای سخنرانی رئیس جمهور است

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم وارمین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره بیانیه کشورهای اروپایی درخصوص مقصر دانستن ایران در حمله به آرامکو و محورهای اصلی سخنرانی رئیس جمهور در نشست سازمان ملل، اظهار داشت: اتهام زنی به جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه حمله پهپادی به آرامکو از سوی ایران صورت گرفته است، اتهام زنی افتضاح و اقدامی کوته فکرانه از سوی اروپایی ها بود.  آواکس ها و رادارهای آمریکایی ها در منطقه حضور دارند و در شرایط که اگر یک پرنده پر بزند همه آنها متوجه می شوند، وارد کردن چنین اتهامات بی پایه و اساسی به ایران دروغی بیش نیست.

سید حسین نقوی حسینی افزود: به زودی فیلم عملیات حمله به آرامکو پخش می شود و غربی ها خواهند دید که تمام اقدامات از داخل خاک کشور یمن انجام شده و یمنی ها خودشان پهپاد فرستاده و عملیات را طراحی و اجرایی کردند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از بیانیه کشورهای اروپایی و طرح مذاکرات جامع با ایران درباره و منطقه ای و موشکی، ادامه داد: مسائل موشکی و دفاعی کشورمان قابل مذاکره با هیچ احدی نیست و ما در این زمینه با هیچ مقامی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی مذاکره نخواهیم کرد.  موضع دستگاه دیپلماسی و همچنین موضع رئیس جمهور نیز بر همین است که هیچ مذاکره ای صورت نخواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً رئیس جمهور از فرصت اجلاس مجمع عمومی و تریبون آن برای بیان مواضع اصولی و بر حق جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهد کرد. از جمله محورهای اساسی که رئیس جمهور باید در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی بر آن تأکید کنند، موضوع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران، عدم انجام تعهدات برجامی اروپایی ها و آتش افروزی آمریکایی ها در منطقه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.