شبکه العربیه مدعی شد نخست‌وزیر عراق در سفر خود به ریاض برای ایفای نقش میانجی‌گرایانه به منظور کاستن از تنش بین عربستان و ایران تلاش خواهد کرد.

العربیه: عبدالمهدی برای میانجیگری بین تهران و ریاض به عربستان می‌رود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شبکه سعودی العربیه گزارش داد عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، برای میانجیگری بین تهران و ریاض به عربستان سفر می‌کند.

سامر الکبیسی، خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه در بغداد، درباره سفر نخست وزیر عراق به عربستان گفت: بر اساس اعلام دفتر نخست وزیری عراق این سفر بسیار کوتاه خواهد بود و فقط چند ساعت طول خواهد کشید. عادل عبدالمهدی در این سفر با ملک سلمان و نیز محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، دیدار خواهد کرد. این سفر برای تقویت روابط سیاسی بین ریاض و بغداد صورت می‌گیرد.

او افزود: در این سفر همچنین تامین امنیت مرزهای دو کشور بررسی خواهد شد. به ویژه که عربستان و عراق برای بازگشایی گذرگاه مرزی عرعر آماده می‌شوند.

این گزارشگر اضافه کرد: بعضی منابع نزدیک به نخست وزیر عراق، تاکید کردند عبدالمهدی برای ایفای نقش میانجی‌گرایانه به منظور کاستن از تنش بین ریاض و تهران تلاش خواهد کرد. عبدالمهدی تلاش می‌کند عراق را از جنگ احتمالی دور نگه دارد و نمی‌خواهد عراق به میدان جنگ جدید تبدیل شود. بگفته این منابع، عبدالمهدی همچنین برای دور کردن تنش‌ها از منطقه تلاش خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.