وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی کنایه‌آمیز در خصوص صدور روادید برای شرکت روس‌ها در مجمع عمومی سازمان ملل، از آمریکا تشکر کرد.

کنایه لاوروف به ترامپ؛ خیلی ممنون که برای من روادید صادر کردید

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به عدم صدور روادید برای برخی از اعضای هیأت روس برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در اظهاراتی کنایه‌آمیز از آمریکا تشکر کرد.

لاوروف در شروع سخنرانی خود گفت: «خوشحالم که ما فرصتی برای شرکت در نشست نیویورک داریم. من خوشحالم که برخلاف اعضای هیأت روسی، بالاخره روادیدی از سوی آمریکا دریافت کردم. واشنگتن در این زمینه خیلی باملاحظه رفتار کرد.»

روز گذشته «کنستانتین کوساچف» رئیس کمیته روابط بین‌الملل مجلس سنای روسیه گفت، به دلیل اینکه آمریکا به موقع روادید او را صادر نکرده است، قادر به شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل نیست.

طبق گزارش اینترفکس، آمریکا برای ۱۰ نفر از اعضای هیات روس برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل ویزا صادر نکرده است.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: «این یک نمونه بی‌احترامی از طرف آمریکا به کشورهای عضو سازمان ملل و عدم انجام تعهدات یک کشور میزبان است. این نمونه جدیدی از بی‌توجهی به حقوق کشورها و سازمان‌های بین‌المللی است. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا از صدور روادید برای یک سوم اعضای هیأت ایرانی نیز برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خودداری کرده است.(جزئیات بیشتر)

همچنین «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران که برای مجمع عمومی سازمان ملل، وارد نیویورک شده بود با همان محدودیت‌های شدید عبور و مروری روبرو شد که واشنگتن ماه ژوئیه سال جاری میلادی برای کارکنان هیأت ایرانی در سازمان ملل تحمیل کرده بود.(جزئیات بیشتر)

نیویورک از ۲۴ تا ۳۰ سپتامبر (۲ مهر تا ۸ مهر) میزبان هفتاد و چهارمین نشست سازمان ملل است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.