صبح روز گذشته مراسم تکریم سرهنگ اکبرآقا بیگی، فرمانده سابق انتظامی مشهد و معارفه سرهنگ عباس صارمی به عنوان رئیس پلیس جدید مشهد با حضور قاضی سیدجواد حسینی؛ معاون دادستان مشهد، سردار تقوی؛ فرمانده انتظامی استان، سیدمحمدرضا هاشمی؛ فرماندار و تنی چند از فرماندهان لشکری و مسئولان استانی در محل هتل «نور ولایت» برگزار شد.

انجام روزانه ۵ هزار مأموریت پلیس در مشهد

عقیل رحمانی

 صبح روز گذشته مراسم تکریم سرهنگ اکبرآقا بیگی، فرمانده سابق انتظامی مشهد و معارفه سرهنگ عباس صارمی به عنوان رئیس پلیس جدید مشهد با حضور قاضی سیدجواد حسینی؛ معاون دادستان مشهد، سردار تقوی؛ فرمانده انتظامی استان، سیدمحمدرضا هاشمی؛ فرماندار و تنی چند از فرماندهان لشکری و مسئولان استانی در محل هتل «نور ولایت» برگزار شد.

*فرمانده انتظامی استان: با وجود  تمام مشکلات، افزایش مأموریت داشته‌ایم

در این مراسم سردار تقوی، فرمانده انتظامی استان ضمن گرامیداشت یاد شهدای ناجا  عنوان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب و ولی فقیه ما عنوان مجاهد فی‌سبیل‌الله را به همکاران ما نسبت دادند، این یک افتخار بزرگ برای همه ماست.

وی ادامه داد: مشهد مقدس ویژگی‌های خاصی دارد و در زمانی که محدودیت‌ها تقریباً موجب کاهش فعالیت برخی از نهادها شد، فعالیت ما مضاعف شد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: وقتی به آمار مأموریت‌های ما در مشهد مراجعه می‌شود و می‌بینیم که روزانه ۵ هزار مأموریت در شهرستان مشهد توسط همکاران ما صورت می‌گیرد، گویای سختگوشی این عزیزان است.

وقتی عدم کارکردها، مشکلات اقتصادی، بروز بیکاری و اعتیاد، جرایم در جامعه را افزایش داده است، قطعاً ما باید بیشتر تلاش کنیم.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ما در حال حاضر با افزایش سرقت‌ها و بلای خانمان‌سوز اعتیاد مواجه‌ایم، اما خدا را شاکریم با وجود مشکلات فراوان، شاهد رشد مأموریت‌های پلیسی هستیم.

وقتی حدود ۴۰ درصد آمار جوان‌های آماده به خدمت کاهش پیدا کرده، مسلماً روی توان ما هم تأثیر گذاشته است؛ اما این خلأ نیرویی را با مدیریت همکاران پوشش داده‌ایم.

سردار تقوی افزود: حضور حدود ۴ میلیون زائر غیرایرانی و حتی دیگر زائران هموطن در مشهد با توجه به کمبودهای موجود، مانع آن نشده که همکاران ما در انجام وظیفه کم بگذارند.

وی خطاب به فرمانده انتظامی سابق مشهد هم گفت: به نوبه خودم به این سرباز نظام (سرهنگ آقابیگی) خدا قوت می‌گویم، علاقه داشتم ایشان همچنان با ما همکاری کنند اما مشکلات شخصی ایشان مانع این امر بود، از طرفی سرهنگ آقابیگی در این مدتی که در مشهد خدمت می‌کرد به صورت مجردی به وظیفه خود می‌پرداخت؛ چرا که خانواده ایشان در یکی از شهرستان‌های استان ساکن بودند، از طرفی رفت وآمد ایشان به شهرستان همیشه ما را نگران می‌کرد. اگر با رفتن ایشان مخالفت می‌شد، شاید در پایان خدمت صادقانه، به ایشان ظلم می‌شد.

فرمانده انتظامی استان در مورد شخصیت رئیس پلیس مشهد هم گفت: اما درباره سرهنگ عباس صارمی هم عنوان کنم که ایشان چهره خدومی در سطح استان هستند. در کارنامه خدمتی ایشان معاونت آموزشی و رئیس پلیس پیشگیری استان دیده می‌شود، همچنین آخرین سمت ایشان هم رئیس پلیس راه‌آهن شمال شرق بود.

ایشان آشنا به امور و چهره‌ای ولایتمدار است. قطعاً وی هم یکی از چهره‌های مجاهدی است که افتخار خادم‌الرضا(ع) بودن را دارد.

*فرماندارمشهد: در میان فتنه‌ها، اما در گلستان هستیم

در ادامه این مراسم فرماندار مشهد هم عنوان کرد: از تمامی دوستان در فرماندهی انتظامی استان و شهرستان مشهد بابت همکاری‌های صورت گرفته قدردانی و تشکر می‌کنم.

رئیس شورای تأمین شهرستان مشهد ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید جمعیت شهرستان ‌مشهد از ۲۴ استان کشور و ۶۳ کشور دنیا بیشتر است، اما با این اوصاف ما شاهد امنیت پایدار این شهر هستیم. این ماجرا به جهت برکت وجود امام مهربانی‌ها و تلاش عزیزان ما در نیروی انتظامی است.

از طرفی بالاترین سرمایه نیروی انتظامی، اعتماد مردمی است. وی از باب قدردانی از تلاش‌های فرمانده انتظامی سابق مشهد هم عنوان کرد: اگر چه مدت همکاری بنده با ایشان کوتاه بود، اما در همین مدت کم شاهد تلاش صادقانه و خالصانه سرهنگ آقابیگی بودم.

فرماندار مشهد ادامه داد: هرچند کشور ما در ناامن‌ترین منطقه دنیا قرار دارد ولی دارای امنیت پایدار است، این موضوع مانند گلستان شدن آتش برای حضرت ابراهیم(ع) است، درهمسایگی ما کشورهای ناامن وجود دارد و ما در بین آتش جنگ، فتنه و...، امنیت پایداری داریم که مرهون تلاش شبانه‌روزی فرزندان عزیز ایران در نیروی نظامی و انتظامی است.

ازطرفی نباید فراموش کرد که رمز موفقیت ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس، معنویت حاکم بر مجموعه نیروهای نظامی بود که امروزه در ناجا هم همین امر قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد : ما در شهر مشهد ۷۰ واحد انتظامی، ۳۴ کلانتری و هشت سرکلانتری داریم که با توجه به جمعیت شهر، امکانات موجود در شهرستان از بسیاری از شهرستان‌هایی که یک چهارم مشهد جمعت دارند، کمتر است و امیدواریم همه ما با کمک هم بتوانیم به ارتقای این جایگاه کمک کنیم.

فرمانده انتظامی سابق مشهد: افزایش ۴۴ درصدی کشفیات در یک ماه

در ادامه سرهنگ اکبر آقابیگی، فرمانده انتظامی سابق مشهد گزارش کاری ارائه و در تشریح آن گفت: به جد می‌توانم عنوان کنم در طول ۳۰ سال خدمتی که انجام داده‌ام به اندازه ۶۰ سال تلاش کردم، در این راستا حتی یک مورد توبیخ هم دریافت نکرده‌ام.

وی ادامه داد: در مدت تصدی پست فرماندهی انتظامی مشهد حتی یک مورد سرقت مسلحانه هم صورت نگرفت. در حالی که در یک بازه زمانی تجمعاتی صورت می‌گرفت اما با همراهی و تدبیر شورای تأمین شهرستان خللی در امنیت شهر ایجاد نکرد.

وی همچنین عنوان کرد با تلاش همکاران بنده در فرماندهی انتظامی مشهد آمار کشفیات جرایم در یک ماه اخیر ۴۴ درصد افزایش داشت.

*رئیس پلیس جدید مشهد: مجرمان به آغوش جامعه برگردند

در ادامه سرهنگ عباس صارمی، فرمانده انتظامی جدید مشهد هم عنوان کرد: به مجرمان توصیه می‌کنم به آغوش جامعه برگردند و دست از این خلافکاری‌ها بردارند، آن‌ها فرزندان این جامعه هستند من نگران چشمان اشکبار خانواده‌هایشان هستم.

وی تصریح کرد: ما تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت و با اقدامات جهادی رضایت مردم را هرچه بیشتر جلب خواهیم کرد. سرهنگ صارمی ادامه داد: پلیس در حالی که با مردم مهربان است در برخورد با مجرمان قاطع خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.