دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از تلاش در راستای افزایش سرانه صادراتی خراسان رضوی خبر داد.

توسعه سرانه صادراتی خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است
به گزراش قدس آنلاین ؛ فیروز ابراهیمی اظهار داشت: هم اکنون به سرانه 300 دلاری در حوزه صادرات در استان خراسان‌رضوی دست یافته‌ایم و زمان آن رسیده که پا را فراتر گذاشته و به توسعه سرانه صادرات 500 دلار در استان دست یابیم.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای کمک به این مقوله برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در حوزه صادرات است، افزود: با برپایی این نمایشگاه‌ها مردم با اصول و فنون مذاکرات، چرخه صادرات، چگونگی برندسازی در سطح جهانی آشنا می‌شوند.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه در 12 سال گذشته ظرفیت تولید افزایش پیدا کرده و به دو برابر رسیده، خاطرنشان کرد: با این حال قدرت خرید در داخل کاهش یافته؛ پس تنها راه تولید براساس ظرفیت واقعی کارخانجات، توجه به مقوله صادرات است.

ابراهیمی به برگزاری نمایشگاه توسعه چرخه صادرات اشاره و گفت: این نمایشگاه با حضور 50 نفر از تجار و سرمایه‌گذاران 7 کشور خارجی برگزار شده و در توسعه صادرات استان کمک شایان توجهی دارد.

وی بزرگترین دغدغه موچود در زمینه صادرات را برگشت ارز حاصل از صادرات دانست و گفت: بررسی‌ها در خانه صنعت و معدن نشان می‌دهد، با وجود تلاش‌های صورت گرفته در حوزه ثبت سفارش‌ها، کمتر از 40 درصد ارز به ثبت سفارش‌ها صورت می‌گیرد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه اخیرا بانک مرکزی از ثبت سفارش‌ها جلوگیری کرده افزود: پیش زمینه صادرات و لازمه تمرکز بر این موضوع، آن است که مواد اولیه تامین شود؛ راه آن نیز سهولت و پیشبرد بهتر ثبت سفارش‌ها و تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.