نماینده سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نظارت بر صدا و سیما به هر نوع اتهام زنی، افترا، توهین و تهمت و هتک حرمت نه تنها به نمایندگان مجلس و مقامات بلکه نسبت به آحاد مردم رسیدگی می‌کند و این موارد را مذموم می‌داند؛ به ویژه اگر با تمسخر و استهزا همراه باشد.

شکایات نمایندگان از صدا و سیما رسیدگی می شود / از جایگاه و کیان مجلس دفاع می کنیم

به گزارش قدس آنلاین، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: شورای نظارت بر صدا و سیما به هر نوع اتهام زنی، افترا، توهین و تهمت و هتک حرمت نه تنها به نمایندگان مجلس و مقامات بلکه نسبت به آحاد مردم رسیدگی می‌کند و این موارد را مذموم می‌داند؛ به ویژه اگر  با تمسخر و استهزا همراه باشد.

نماینده مردم فریمان، سرخس، بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقد نباید توأم با توهین،  تهمت ، افترا و نسبت های ناروا باشد، ادامه داد: در بین نمایندگان مجلس   دیدگاه‌های متکثر مختلفی وجود دارد  اما به هیچ وجه نباید  به کلیت مجلس و نمایندگی یا جایگاه و شأن آن توهین شود. اگر  نسبت به عملکرد یک نماینده نقدی وجود دارد، باید این نقد درباره نوع موضع‌گیری او و به دور از  هرگونه  اهانت و هتاکی باشد.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما ادامه داد: در همین راستا قطعا شورای نظارت بر صداوسیما از کلیت مجلس و کیان نهاد قانون گذاری دفاع خواهد کرد و تا به حال نیز این دفاع صورت گرفته است و این مسئله را وظیفه خود به عنوان شورای نظارت بر صدا و سیما می‌دانم.

وی با تأکید بر اینکه قطعا شأن و جایگاه مجلس باید محترم شمرده شود، اضافه کرد: اگر شأن مجلس دستاویز ملاحظات فردی، جناحی و گروهی قرار گیرد، فردا روزی که افراد و جریاناتی دیگر در مجلس بر سر کار آیند، مجلس دیگر  شأن گذشته را نخواهد داشت و جایگاه مجلس شکسته شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: بر اساس مبانی قانونی، حقوقی و شرعی بی حرمتی، هتاکی ،بی احترامی، بی ادبی و تهمت زنی  عنوان مجرمانه دارد و قانون  این مسئله را به هیچ وجه نمی‌پذیرد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: اگر شخصی از نمایندگان بر این اعتقاد است که به او تهمت، افترا یا نسبت خلاف واقعی داده شده، می تواند این موضوع را به شورای نظارت منعکس کند. شورای نظارت بر صداوسیما برای رسیدگی به شکایات افراد، سازوکار مشخصی دارد که  بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام است. هرچند که قانون مشخصی در این زمینه در مجلس به تصویب نرسیده است، اما شورا بر اساس این مصوبه به شکایات رسیدگی می‌کند.

وی ادامه داد: نحوه رسیدگی  به این صورت است که پس از طرح موضوع و شکایات، ابتدا از سازمان صداوسیما گزارشی دریافت می‌کنیم و  پس از بررسی مستندات به سازمان صداوسیما اعلام نظر می‌کنیم که این نظر برای صداوسیما  لازم الاجرا است.

قاضی زاده یادآور شد: پیش از این نیز اشخاص حقوقی و تشکل‌های صنفی شکایات خود از صدا و سیما را به شورای نظارت ارائه کرده اند که به این موارد رسیدگی و مقرر شد  صداوسیما مکلف به موارد مد نظر است.

نماینده مجلس  در شورای نظارت بر صداوسیما  در پایان تأکید کرد: اما در عین حال شورای نظارت بر صداوسیما وظیفه دارد از کیان همه نهادها حمایت کند.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.