منابع خبری در مجتمع صنایع دفاع روسیه اعلام کردند که موشک کروز جدید «اونیکس-ام» استقرار دریایی با برد پرواز حداکثر ۸۰۰ کیلومتر و دقت بالای نابودی هر نوع هدف دریایی و زمینی طراحی و به‌زودی پرتاب آزمایشی آن انجام می‌شود.

 طراحی موشک جدید کروز با برد ۸۰۰ کیلومتر در روسیه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک مقام آگاه در مجتمع صنایع دفاع روسیه به خبرگزاری «تاس» اعلام کردند که واحد علمی-تولیدی این مجتمع نوع جدید موشک کروز با عنوان «اونیکس-ام» استقرار دریایی، با برد پرواز حداکثر تا 800 کیلومتر و دقت بالای نابودی اهداف دریایی و زمینی را طراحی کرده است.

این مقام آگاه یادآور شد که این موشک کروز که نسخه جدیدی از موشک‌های کروز مدل «اونیکس» است برد پرواز حداکثر 800 کیلومتر به دست آورده است. این موشک دارای یک سیستم هدایت پیشرفته است و میتواند با دقت بسیار بالا هر هدف زمینی و دریایی را نابود کند. علاوه بر این حفاظت از موشک در برابر حملات الکترونیکی شدن نیز تقویت شده است.

یک مقام آگاه دیگر در مجتمع صنایع دفاع روسیه به این خبرگزاری گفت که آخرین آزمایشات به روی نسخه جدید موشک‌های اونیکس می بایست در دهه اول ماه سپتامبر آغاز میشد و در آبهای ساحلی دریای بارنتس در منطقه عملیاتی ناوگان شمال روسیه انجام میگرفت. به منظور تامین امنیت کشتی‌ها و پرواز هواپیماهای مسافربری در زمان انجام این آزمایش، چند منطقه مجاور آن نیز بسته اعلام شدند، ولی به دلیل ضرورت بررسی‌های مضاعف به روی نمونه اولیه طراحی شده، این پرتاب‌ها انجام نشدند و پیش بینی می شود که پرتاب آزمایشی موشک «اونیکس-ام»  طی یکی دو ماه آینده آغاز شود.

مقامات رسمی واحد علمی-تولیدی مجتمع صنایع دفاع روسیه هنوز تفسیری درباره این درز اطلاعات ارائه نکردهاند.

پیش از این اعلام شده بود که طرحهای مربوط به مدرنیزه سازی موشک‌های کروز «اونیکس» در حال کار است، ولی اطلاعاتی درباره مشخصات دقیق آنها ارائه نشده بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.