مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد از جابه‌جایی بیش از ۲۵ میلیون نفر از طریق خط یک و دو قطار شهری در نیمه نخست امسال خبر داد.

جابه‌جایی بیش از ۲۵ میلیون نفر از طریق مترو مشهد

به گزارش قدس آنلاین، وحید مبین‌مقدم با اعلام این خبر، اظهار کرد: استفاده از حمل‌ونقل عمومی به ویژه خطوط قطار شهری یکی از تاثیرگذارترین اقدامات در کاهش آلودگی هواست.

وی افزود: بر این اساس طی ۶ ماه گذشته بیش از ۲۵ میلیون نفر از خدمات خط یک و دو قطارشهری مشهد استفاده کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد تصریح کرد: طبق آمار، ۲۰ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۸۱۰ نفر مسافر در ۶ ماهه اول سال ۹۸ از طریق خط یک قطارشهری مشهد جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مشابه سال ۹۷، با ۱۸ میلیون و ۸۱۸ هزار نفر مسافر، افزایش مناسبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت ۴ میلیون ۴۲۶ هزار نفر مسافر نیز از طریق خط دو قطارشهری مشهد جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مشابه سال ۹۷، با یک میلیون ۶۲۷ هزار مسافر بیش از ۲.۵ برابر افزایش پیدا کرده است.

مبین مقدم با اشاره به دیگر اقدامات شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد، یادآور شد: بهره‌برداری تمام وقت و رسمی از فاز سه خط دو -ایستگاه شریعتی تا ایستگاه شهید کاوه، کنترل و مدیریت سرفاصله زمانی حرکت قطارها در خطوط در ساعات پیک سفر و متناسب با وضعیت ترافیک و ساعات افزایش آلاینده‌های هوا در سطح شهر، افزایش ساعت بهره‌برداری و اعزام‌های فوق‌العاده در خطوط در ایام خاص به ویژه مناسبت‌های ملی و مذهبی از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد ادامه داد: همچنین توسعه و نگهداری فضای سبز در پایانه‌ها و ایستگاه‌های خطوط یک و دو، اجرای طرح آزمایشی بلیط رایگان در ازای انجام حرکات ورزشی با هدف تشویق شهروندان به استفاده از حمل‌ونقل عمومی و ورزش در ایستگاه فلسطین، توزیع محصولات فرهنگی آموزشی و برگزاری آموزش‌های شهروندی در ایستگاه‌ها به ویژه برای گروه‌های کودک و... اقدامات دیگر شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.