مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: براساس نتایج نفوس مسکن سال ۹۵ بالاترین نرخ بیکاری که در این سال در استان اعلام شد مربوط به شهرستان سرخس با حدود ۱۹ درصد است.

سرخس، بالاترین نرخ بیکاری در استان را دارد/ به‌کارگیری غیرمجاز اتباع توسط کارفرمایان جرم است

به گزارش قدس آنلاین، محمد سنجری عنوان کرد: با اقدامات خوب و برنامه‌ریزی و پیگیری‌هایی که در سطح استان طی یک تا دو سال گذشته انجام شد شاهد کاهش نرخ بیکاری هستیم به طوری که نسبت به بهار سال گذشته حدود ۱.۷ درصد نرخ بیکاری استان کاهش یافته است.

وی همچنین در خصوص وضعیت به کارگیری اتباع غیر مجاز اظهار کرد: اشتغال غیر مجاز اتباع و به کارگیری اتباعی که در کشور هستند توسط کارفرمایان عنوان مجرمانه دارد.

سنجری افزود: برای هر کارفرمایی که برای به‌کارگیری تبعه غیر مجاز بدون پروانه‌کار اقدام کند در مرحله اول ۵ برابر حداقل دستمزد جریمه نقدی پیش‌بینی شده و در صورت تکرار این رقم به ۱۰ برابر قابلیت افزایش دارد و از سویی با معرفی به مراجع قضایی مجازات حبس پیش‌بینی شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی عنوان کرد: با توجه به شرایطی که قرار داریم برای جوانان خودمان در مشاغلی که گاه اتباع به کارگیری می‌شوند، امکان فعالیت وجود دارد.

وی در همین خصوص به کارآفرینان توصیه کرد از به کارگیری اتباع غیر مجاز خودداری کنند، از سویی فقط افرادی را می‌توانند به کارگیری کنند که دارای پروانه کار باشند که آن هم براساس ضوابط و مقررات موجود صادر می‌شود.

سنجری اظهار کرد: براساس سیاست‌گذاری در سطح ملی و در استان با تعاملی که بین تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی و اداره اتباع خارجی استانداری وجود دارد برای افراد و اشخاص خاصی پروانه کار صادر می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.