همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس ویژه برنامه «‌نخل‌های ایستاده» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

ویژه برنامه «نخل‌های ایستاده» در حرم رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، این ویژه برنامه  امروز با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر مدارس امام رضا(ع) در رواق مبارکه حضرت زهرا(س) برگزار شد.
فاطمه زینال زاده از بانوان فعال در حوزه دفاع مقدس در این مراسم به تبیین تفاوت‌های جنگ تسلیحاتی و جنگ نرم پرداخت و گفت: در دوران دفاع مقدس دشمن با تسلیحات نظامی به جنگ ما آمده بود، ولی جوانان غیور ایران با شجاعت در برابر آن‌ها ایستادند.
وی تصریح کرد: دشمن که در جبهه‌های نبرد شکست خورده، امروز در قالب جنگ نرم وارد مبارزه شده است و سعی دارد با استفاده از این ابزار به اعتقادات و باورهای جوانان ایرانی خدشه وارد کند.
زینال‌زاده افزود: خاصیت جنگ نرم این است که شخص نمی‌داند از کدام طرف و از جانب چه کسی مورد حمله قرار گرفته است، چرا که در این جنگ اسلحه و ابزار جنگی وجود ندارد، بنابراین بسیار خطرناک‌ است.
وی با اشاره به تبلیغات سوء دشمن در فضای مجازی، ابراز کرد: امروز دشمن از طریق فضای مجازی و در قالب دوست به برخی از باورهای ما از جمله عزاداری سیدالشهدا(ع) حمله می‌کند و این گونه القاء می‌کنند که بهتر است هزینه عزاداری صرف رسیدگی به محرومان و نیازمندان شود.
وی با تاکید بر ضرورت حضور آگاهانه در فضای مجازی اظهار کرد: نوجوانان دختر و پسر که در فضای مجازی حضور پیدا می‌کنند باید آگاهی کافی برای درست استفاده کردن از این فضا را داشته باشند و با توجه به مهارت دشمن در شستشوی ذهنی نوجوانان، باید حضور آنها در این فضا به صورت محدود و کنترل شده باشد تا دچار آسیب نشوند.
گفتنی است؛ با توجه به نام‌گذاری سال تحصیلی جدید به نام «مهر حسینی» دانش‌آموزان در این مراسم میثاق‌نامه سال تحصیلی جدید را قرائت کردند و اجرای برنامه مرثیه سرایی و نوحه خوانی به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.