۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
کد خبر: 671880

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: با توجه به سه ساعت پیک سفر در قطارشهری مشهد و افتتاح خط دو، خط یک قطارشهری به ۶۰ واگن بیشتر نیاز دارد.

نیاز قطار شهری مشهد به واگن بیشتر

به گزراش قدس آنلاین ؛ وحید مبین‌مقدم  اظهار کرد: در روزهای عادی، روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر مسافر توسط قطارشهری مشهد جابه‌جا می‌شوند که از این تعداد، ۱۵۰ هزار نفر از طریق خط یک و ۵۰ هزار نفر از طریق خط دو به مقصد خود می‌رسند.

وی افزود: هدف‌گذاری ما برای سال ۹۸ با توجه به تغییراتی که در خطوط صورت گرفته است، جابه‌جایی ۵۰ میلیون نفر مسافر در سال است؛ این در حالی است که این آمار در سال ۹۷، ۴۴ میلیون نفر بود. در راستای این هدف‌گذاری، طی شش ماه گذشته بیش از ۲۵ میلیون نفر از خدمات خط یک و دو قطارشهری مشهد استفاده کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در ادامه تصریح کرد: در خط یک در حال حاضر ۶۰ واگن در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است و این تعداد واگن، به ۱۲۰ عدد افزایش پیدا خواهد کرد. طرح خط یک در اصل برای ۱۲۰ واگن برنامه‌ریزی شده بود ولی فقط ۶۰ دستگاه خریداری شد؛ اما اکنون، با توجه به استقبالی که از حمل و نقل عمومی از طرف مردم شده است و با توجه به اینکه خط دو افتتاح شده و باعث بالا رفتن ازدحام جمعیت خط یک به خصوص در سه ساعت پیک سفر، یعنی ۷ تا ۸ ، ۱۲ تا ۱۳ و ۱۸ تا ۲۰ که بیشترین مسافر در قطار شهری منتقل می‌شود، شده است، نیاز به تعداد واگن بیشتری احساس می‌شود.

مبین‌مقدم ادامه داد: این موضوع به شهرداری و شورای شهر مشهد منتقل شد و حدود دو ماه قبل، خرید ۶۰ دستگاه واگن در یک دوره چهار ساله را برای شهر مشهد تصویب کردند تا این مشکل حل شود.

وی در خصوص طرح‌های فرهنگی که در ایستگاه‌های قطارشهری انجام می‌شود، بیان کرد: طرح‌های خیلی خوبی در ایستگاه‌های قطارشهری در حال انجام است؛ یکی از آن‌ها، اجرای طرح آزمایشی بلیط رایگان در ازای انجام حرکات ورزشی با هدف تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی و ورزش است و توسط سازمان ترافیک و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری انجام گرفته است که جوانان از آن استقبال زیادی کرده‌اند و باتوجه به اینکه بانوان ممکن است از این طرح خیلی استفاده نکنند، طرح‌های دیگری هم وجود دارد که به زودی در ایستگاه‌های مترو انجام خواهد شد تا آنان راحت‌تر از این طرح‌ها بهره ببرند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد ضمن اشاره به خطوطی که مستقیماً در حرم مطهر ایستگاه خواهند داشت، گفت: برنامه‌ریزی شده است که خط سه و چهار قطارشهری، مستقیماً در حرم رضوی ایستگاه داشته باشند؛ خط سه که در حال اجرا است، در محل باب‌الجواد ایستگاه خواهد داشت و خط چهار هم به زودی کلنگ خواهد خورد.

مبین‌مقدم در انتها اضافه کرد: فاز اول خط سه طبق اعلام دوستان در شرکت ساخت، در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید و خط چهار تقریباً برای چهار سال دیگر زمان‌بندی شده است.

مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.