در ادامه سلسله برنامه های تیتر یک، شب خاطره اصحاب رسانه خراسان رضوی همزمان با هفته دفاع مقدس به همت موسسه فرهنگی قدس و با همکاری بسیج رسانه برگزار شد.

شب خاطره اصحاب رسانه خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، مهمانان ویژه این مراسم که با هدف پاسداشت یاد و نام و خاطره شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس ، سردار نظری با حضور فرمانده سپاه امام رضا(ع) ، دکتر جعفرمروارید مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی ، ایمان شمسایی مدیرمسوول روزنامه قدس  و جمعی از اصحاب رسانه خراسان رضوی بودند.

در ابتدای این مراسم ایمان شمسایی ، مدیرمسئول موسسه فرهنگی قدس ضمن خیر مقدم به حاضران  گفت:جنگ امروز تا زمانی که مبارزه برای حق و حقیقت وجود دارد ادامه داد.

جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  نیز دفاع مقدس را عرصه ای با رنگ خدایی دانست و گفت: حماسه حسینی قبل از اینکه جنگ انسانی باشد، جنگ اراده های قوی بود.

درادامه مراسم سردار نظری گفت : سه مولفه تبعیت و اطاعت، استقامت و تکیه بر ظرفیت ها سبب پیروزی ایران اسلامی در جنگ تحمیلی شد

سردار یعقوب علی نظری افزود: حمله یا جنگ بر ایران اسلامی با همه آن شرایط و دلایلی که وجود داشت تحمیل شد و هدف هم کاملا مشخص بود.فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اهداف دشمنان از این جنگ تحمیلی، متذکر شد: دشمن در نهایت به اهداف تاکتیکی و تکنیکی در این جنگ نرسید. 

وی ادامه داد: دشمن برای تصرف خرمشهر و آبادان تا سد بهمن شیر برخلاف آن تنیدگی که ایجاد شده بود، تلاش کرد، اما در نهایت موفقیت از آن ایران اسلامی شد. سردار نظری با اشاره به برابر نبودن امکانات جنگی ایران و دشمنان، بیان کرد: سه اقدام مهم سبب شد تا ایران اسلامی در این جنگ موفقیت کسب کند و اولین اقدام تبعیت و اطاعت بود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه وقتی بحث از تبعیت و ولایت می شود، یک وقت است در الفاظ بیان می کنیم باید به عمق این نکات توجه کنیم، متذکر شد: یک وقت است به لحاظ استدلالی و ذهنی تبعیت و ولایت را قبول داریم، این دو موضوع وجود دارد اما بازهم مشکلی را حل نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه تبعیت و ولایت از ذهن باید به قلب برود، اضافه کرد: اگر این باور در جامعه با عنوان تبعیت و ولایت از ذهن به قلب نرود، به مرحله عملی وارد نمی شود. سردار نظری با بیان اینکه وقتی در چنین جنگی ایران اسلامی پیروز میدان می شود، این موضوع نتیجه رسوخ عملی ولایت از ذهن مردم به قلب آنها بود، یادآور شد: وقتی عراق به سرزمین ما حمله کرد همه به جز امام راحل  لرزیدند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به مدیریت شوک وارد شده به مردم توسط امام خمینی (ره)، افزود: مردم با اعتمادی که به امام راحل داشتند به آرامش رسیدند. وی با اشاره به اینکه امام راحل در صحبت های خود با مردم به این نکته اشاره کردند که این جنگ، جنگ حق و باطل است، تصریح کرد: ایشان استراتژی جنگ را نیز معین کردند و گفتند اگر 20 سال هم طول بکشد، ما ایستاده ایم.

سردار نظری خاطرنشان کرد: در نتیجه نگاه بلندی که امام راحل ایجاد کردند، سبب شد مردم وارد این میدان شوند، این موضوع با وجود تعادل روحی و آرامشی که در جامعه ایجاد شد، صورت گرفت و در نهایت دشمن متوقف شد. فرمانده سپاه امام رضا(ع) دومین مولفه را استقامت دانست و گفت: این مولفه نیز مانند ولایت و اقتصاد مقاومتی توسط امام راحل به قلب مردم وارد شد.

وی با اشاره به پیشروی دشمن به اهواز، اضافه کرد: این مقاومت ها در تک تک رزمندگان وجود داشت و تا پایان جنگ نیز ادامه یافت.سردار نظری مولفه سوم را تکیه بر ظرفیت درون دانست و یادآور شد: وضعیت ارتش کاملا بهم ریخته بود، دست کاملا خالی و فقر تقریبا مطلق بود، هر جایی به هر شکلی خود را به جبهه رساند، از نظر سلاح هم هر آنچه که داشتند مبارزه را آغاز کردند، اما هر چه جنگ ادامه می یافت، تجهیزات و سلاح هم تکمیل شد و گردان ها شکل گرفت.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تاکید کرد: در شرایط فعلی نیز هیچ چیز جز این سه مولفه نمی تواند به ما کمک کند، چراکه ما اینها را تجربه کرده ایم. وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت تکیه بر ظرفیت فوق العاده کشور، متذکر شد: شرایط امروز را باید مد نظر قرار دهیم، پیشرفت های بسیاری صورت گرفته، وقتی حرکت ها شروع می شود، اراده ها آشکار می شود.

درپایان این مراسم از تنی چند اصحاب رسانه که در تولید محتوای دفاع مقدس نقش داشتند با اهدای جوایزی تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.