نمایندگان تولیت آستان حرم مطهر امام حسین(ع) با حضور در منزل شهید حسین خاوری (تنها شهید ایرانی حادثه عاشورای سال جاری) با خانواده معظم این شهید دیدار و گفت‌وگو کردند.

اهدای پرچم متبرک ضریح امام حسین(ع) به خانواده شهید خاوری

احمد فیاض/

نمایندگان تولیت آستان حرم مطهر امام حسین(ع) با حضور در منزل شهید حسین خاوری (تنها شهید ایرانی حادثه عاشورای سال جاری) با خانواده معظم این شهید دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار ما؛ در این مراسم معنوی که عصر روز گذشته با حضور مدیر مرکز امور بین‌الملل و مدیر امور ایثارگران آستان قدس رضوی در منزل شهید حسین خاوری برگزار شد؛ مسئول ایثارگران و امور شهدای حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با گرامیداشت نام و یاد این شهید والامقام اظهار کرد: وقتی به امام حسین(ع) هنگام خروج از مدینه و حرکت به سمت کربلا آن‌هم به همراه اهل بیت، نسبت به خطرات موجود هشدار داده شد؛ امام فرمودند که اراده و مشیت الهی بر این قرار گرفته تا در روز عاشورا در واقعه کربلا به شهادت رسیده و اهل بیتم نیز به اسارت درآیند.

حاج احمد رسول فرهان در ادامه با اشاره به شهید حسین خاوری خاطرنشان کرد: حالا نیز امام حسین(ع) نیز بر اساس مشیت الهی چنین خواستند تا این شهید عالی‌مقام در روز عاشورا آن‌هم در باب الرجا که به امید رحمت الهی اشاره دارد و از القاب آن همام است؛ به فیض شهادت نائل آید.

وی با ابراز تسلیت و تهنیت به نمایندگی از تولیت آستان مطهر حسینی تصریح کرد: گوارا باشد بر شما خانواده معظم شهید این فیض و رستگاری عظیم که نصیب هر شخصی نمی‌شود و عاقبت بخیری محض است. سالگرد شهادت این شهید با عاشوراست و اربعین شهید نیز با اربعین حسینی هر ساله برگزار می‌شود که جای سپاس دارد.

مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با تشکر از تولیت آستان قدس حسینی و نمایندگان تولیت اظهار کرد: مقام بلندمرتبه امام حسین(ع) اقتضا می‌نماید تا چنین خادمان بصیری در آستان مقدس، تربیت و مشغول خدمتگزاری شوند.

حجت الاسلام دکتر محمدعلی موحدی افزود: درجات معنوی این شهید بزرگوار بر کسی پوشیده نیست چرا که در ظهر عاشورا در کنار مرقد مطهر آن امام عزیز به شهادت نائل آمد. لذا نباید آن را با درجات دنیوی مقایسه کرد.

در این دیدار معنوی که هدایایی من‌جمله پرچم متبرک ضریح امام حسین(ع) به مادر، همسر و برادران شهید اهدا شد؛ برادر شهید حسین خاوری نیز با تشکر از اقدمات پسندیده متولیان آستان مقدس حسینی اظهار کرد: متولیان آستان قدس حسینی با عنایت تولیت آن آستان مقدس از روز اول همراه و همدرد ما بوده و حتی در مشهد نیز چندین بار برای دیدار و گفت‌وگو حضور یافتند که جای قدردانی دارد.

احمد خاوری به نمایندگی از خانواده شهید با ابراز تشکر و قدردانی از حضور تولیت آستان قدس رضوی که مدتی قبل در منزل شهید حضور یافتند؛ خاطرنشان کرد: آن دیدار موجب تسکین دل رنج‌دیده مادر و همسر شهید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.