۲۰ روز پیش رئیس شعبه ۱۲ بدوی تعزیرات حکومتی مشهد در پاسخ به پیگیری‌های یکساله خبرنگار قدس اعلام کرد : پرونده ۴۵ میلیارد تومانی احتکار یخچال فریزر در مرحله انشای رأی قرار دارد، این پاسخ در حالی بود که دو روز پیش و در آخرین پیگیری انجام شده، تعزیرات حکومتی اعلام کرد: پرونده از مرحله انشای رأی عبور و در مرحله ابلاغ رأی قرار دارد.

پرونده احتکار ۹ هزار یخچال از فریزر درآمد

عقیل رحمانی/

۲۰ روز پیش رئیس شعبه ۱۲ بدوی تعزیرات حکومتی مشهد در پاسخ به پیگیری‌های یکساله خبرنگار قدس اعلام کرد : پرونده ۴۵ میلیارد تومانی احتکار یخچال فریزر در مرحله انشای رأی قرار دارد، این پاسخ در حالی بود که دو روز پیش و در آخرین پیگیری انجام شده، تعزیرات حکومتی اعلام کرد: پرونده از مرحله انشای رأی عبور و در مرحله ابلاغ رأی قرار دارد.

 پیگیری یکساله یک مطالبه عمومی!

همه‌چیز به یک سال قبل برمی‌گردد، آن زمانی که در یک بازرسی سرزده توسط قاضی‌ مهدی خدابخشی، سرپرست وقت دادسرای انقلاب مشهد از یک واحد شناخته شده تولید یخچال فریزر در سطح کشور که در حوالی مشهد قرار داشت، پرده از تخلفی عظیم برداشته شد. آن زمان که بازار، عطش توزیع لوازم خانگی را داشت و سودجویانی نبض بازار را به دست گرفته و کالاها را در انبارهای خود دپو کرده بودند تا مصرف‌کننده را هرطور که می‌خواهند پوست بکنند و صفرهای موجوی حساب‌های بانکی‌شان را یک شبه چند برابر کنند، با اقدام به موقع و قاطع دادستانی مشهد، نقشه خیانتی اقتصادی برملا شد.

هرچند بارها در گزارش‌هایی که در یک سال پیگیری مداوم به جزئیات دقیق ماجرا اشاره شد تا افکار عمومی در جریان لحظه به لحظه رسیدگی به پرونده مذکور قرار بگیرند و بدانند پشت پرده این اقدام چه می‌گذشت، اما باز هم خالی از لطف نیست که بگویم برند شناخته شده که مواد اولیه تولید را با ارز دولتی وارد می‌کرد، قصد داشت ۹ هزار یخچال‌فریزری را که طی مدتی مشخص تولید و پس از آن در انبارهایش مخفی کرده بود را همزمان با اعلام قیمت جدید یخچال فریزر، به چند برابر قیمت راهی بازار کند. مدیران مجموعه حتی در پوشش تعطیلات تابستانه دَر کارخانه را بسته و داخل مجموعه، سرعت تولید را هم بالا برده بودند.

اما آن‌ها با حضور مردان قانون در محل موفق به اجرای نقشه‌شان نشدند، در ادامه معاونت بازرسی سازمان صمت همراه با مأموران اداره جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان و با دستور قضایی محموله عظیم را در محل توقیف و پس از آن پرونده احتکار را که ارزشی حدود ۴۵ میلیارد تومان داشت را به تعزیرات حکومتی مشهد ارسال کردند.

از همان زمان بود که پیگیری‌های قدس در این زمینه آغاز شد، این پیگیری‌ها سرانجام به اینجا ختم شد که رئیس شعبه ۱۲ بدوی تعزیرات حکومتی اعلام کرد: تا یک هفته دیگر(هفتم تیر ماه گذشته) رأی پرونده مذکور صادر و اعلام خواهد شد.

از انشای رأی به صدور رأی هم فرج است

از این وعده داده شده حدود دوماه می‌گذشت که خبرنگار ما دوباره پیگیر شد. به همین واسطه  مظفری، رئیس شعبه رسیدگی کننده برای دومین بار و در پاسخ قدس و پیگیری‌های صورت گرفته، عنوان کرد: رأی پرونده مورد اشاره صادر شده و در مرحله انشا قرار دارد.

ماجرای انشای رأی هم در تاریخ ۱۴ شهریور ماه گذشته در خط قرمز روزنامه قدس منتشر و به انتظار پایان انشای رأی مذکور نشستیم. پس از آن برای چندمین بار یکم مهر ماه گذشته به شعبه ۱۲ بدوی تعزیرات حکومتی مشهد مراجعه و وضعیت پرونده را از رئیس شعبه جویا شدیم.

مظفری در پاسخ به این پیگیری هم عنوان کرد: رأی پرونده مذکورصادر شده و اطلاع‌رسانی خواهد شد. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا رأی به مدیران واحد تولیدی شناخته شده هم ابلاغ شده است، گفت: رأی هنوز به آن‌ها ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: وقتی رأی به آن‌ها ابلاغ می‌شود، طرف‌های پرونده مهلت قانونی دارند تا به رأی اعتراض کنند. مظفری تصریح کرد:در کل این فرایند حدود ۱۰ تا ۱۵ روز زمان می‌برد، این رأی به سازمان صمت استان هم اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.