زاهدان- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براثر خارج شدن قطار زاهدان - تهران از ریل در محدوده ایستگاه شورو، چهار مرد و یک زن جان خود را از دست دادند.

۵هموطن جان باختند/۱۵۷ نفر مصدوم شدند

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرحمن شهنوازی در تشریح جزئیات این حادثه بیان کرد: این حادثه ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه عصر چهارشنبه در فاصله ١٠٠ کیلومتری از مسیر زاهدان و ٢ کیلومتری ایستگاه شورو رخ داد.

 وی افزود: تعداد مسافران قطار زاهدان - تهران ٢٥٠ نفر بود که از این تعداد علاوه بر پنج نفر کشته ۱۵۷ نفر نیز مجروح شدند.
 مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه علت خروج قطار از ریل در دست بررسی است افزود: مجروحان این حادثه در بیمارستان‌های زاهدان در حال دریافت خدمات درمانی هستند.

وی گفت: یک تیم از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بعد از اعزام به سیستان و بلوچستان از نزدیک در حال بررسی دقیق علت بروز حادثه است.

۱۱۰ مصدوم ترخیص شدند

در همین رابطه  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۱۱۰ مصدوم حادثه ریلی زاهدان - تهران بعد از دریافت خدمات اولیه پزشکی صبح امروز پنجشنبه از بیمارستان‌های زاهدان مرخص شدند.

دکتر محمد هاشمی شهری اظهار داشت: خارج شدن قطار زاهدان - تهران از ریل ۱۵۷ نفر مصدوم برجا گذاشت که بلافاصله به بیمارستان‌های زاهدان منتقل شدند.

وی ادامه داد: بیماران بدحال نیازمند خدمات خاص این حادثه نیز برای دریافت خدمات تخصصی به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان منتقل شدند.

علت حادثه در دست بررسی است

گفتنی است به همین منظور روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: علت حادثه خروج واگن از ریل در منطقه شورو زاهدان در کمیسیون عالی سوانح راه آهن در دست بررسی قرار گرفته است.

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه عصر چهارشنبه خود افزود: اعضای  کمیسیون عالی سوانح راه آهن به محل علت بروز حادثه خروج واگن های قطار مسافری در منطقه شورو زاهدان اعزام و علل این حادثه را در دست بررسی قرار دادند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: به محض تکمیل اطلاعات ارسالی در خصوص دلایل بروز این حادثه، مراتب به  اطلاع هموطنان عزیز خواهد رسید.

در این حادثه ۵ واگن قطار از ریل خارج شده و همه مصدومان این حادثه توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شده اند و سایر مسافران نیز با اتوبوس به زاهدان در حال انتقال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.