یک مقام قضایی استان خراسان رضوی گفت: مدیران کانال‎های فضای مجازی مراقب مطالبی که منتشر می کنند باشند، در غیر اینصورت اگر در کانال یا گروه آن‌ها جرمی اتفاق بیفتد، در قالب معاونت در جرم، پیگیری قانونی می‌شود.

مدیران کانال‎های فضای مجازی مراقب مطالب انتشاری باشند/همه ادمین های کانال های مجازی شناسایی شده اند

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا طالعی، دادستان کاشمر، در شورای پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‎های اجتماعی که  با حضور مدیران کانال‌های فضای مجازی در دفتر ریاست دادگستری این شهرستان برگزار گردید، اظهارکرد: شبکه‌های اجتماعی مجازی نسل جدیدی از روابط اجتماعی هستند، هرچند عمر زیادی ندارند ولی طی سال‌های اخیر، به طور جدی پا به عرصه جهانی و اجتماعی گذاشته و بین مردم جایگاه خود را باز کرده‌اند.

وی افزود: شبکه‎های اجتماعی امروز به عنوان یک رسانه اجتماعی مطرح می‎شوند که بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم را تشکیل می‏دهند.

دادستان کاشمر با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی در کنار مزایای فراوانی که دارند، تهدیدهایی را نیز موجب می‌شوند، تصریح کرد: فردگرایی و اعتیاد به فضای مجازی و سرقت اطلاعات، از تهدیدهای این فضا است.

طالعی ادامه داد: از فعالان و مسئولان کانال‎های فضای مجازی انتظار داریم که مراقب مطالبی که در این فضا انتشار می‎دهند باشند تا در امنیت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شهرستان، تأثیر منفی نداشته باشد.

وی ادامه داد: طی یک ماه اخیر سکوت کرده و فضای مجازی را باز گذاشتیم تا همه بدانند اگر این فضا بخواهد باز باشد، چگونه می‎تواند مخرب باشد و تأثیر منفی بر مردم بگذارد. متأسفانه در برخی گرو‎‌ه‌ها، در کنار تبلیغ کالاهای اقتصادی، مسائل بی‎بندوباری را نیز ترویج می‏کنند. تمامی ادمین‎های کانال‎های فضای مجازی در شهرستان شناسایی شده و تعهد کتبی از آن‌ها گرفته شده و در صورت تبلیغ چنین مسائلی در کانال‎هایشان، باید پاسخگو باشند.

دادستان کاشمر تأکید کرد: تمامی مدیران گروه‌های مختلف فضای مجازی مکلف هستند در حد امکان، نسبت به شناسایی اعضاء خود اقدام کنند و قبل از اینکه پلیس فتا اقدام کند، برخی افرادی که پیام‎های مخرب را ارسال می‎کنند، از گروه حذف کنند؛ در غیر این صورت، اگر اتفاق مجرمانه‎ای رخ دهد، به عنوان معاونت در جرم قابل پیگرد قضایی هستند.

طالعی همچنین اظهار کرد: خبرنگار تعریف دارد و کسانی که به این عنوان در کاشمر فعالیت می‎کنند، باید به تأیید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برسند؛ در غیر این صورت، حق استفاده از چنین عناوینی را نخواهند داشت.

علی میدانی، رئیس دادگستری کاشمر نیز در این نشست حضور یافته  و گفت: فضای مجازی همانند شمشیر دولبه‌ای است که نه تنها می‎تواند یک فرصت، بلکه تهدیدی خطرناک هم باشد.

وی افزود: هرچند فضای مجازی، فضایی بی حد و برخی مواقع بی‌در و پیکر و بی‌متولی خاص است، اما نمی‎توان از واقعیت‎های جامعه فاصله گرفت و باید این فضا، تبدیل به یک فرصت شود. باید از فضای مجازی با همه خطراتی که دارد، به نفع مردم، انقلاب و نسل جوان در پیشبرد اهداف آزادی‌خواهانه و مترقی انقلاب اسلامی استفاده کرد.

رئیس دادگستری کاشمر بیان کرد: متأسفانه از جنبه آسیب‌پذیری فضای مجازی، در مسائل خانوادگی شاهد اختلافات و طلاق‎هایی هستیم که به همین دلیل به وجود آمده است.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.