گیلان_ رئیس سازمان دامپزشکی کشور از کنترل ۹۸ درصدی آنفولانزای فوق حاد پرندگان با همکاری سازمان‌ها و اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی خبر داد.

کنترل ۹۸ درصدی آنفولانزا فوق حاد پرندگان در کشور

به گزارش  خبرنگار قدس آنلاین ، علیرضا رفیعی پور صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه در اداره کل دامپزشکی گیلان، با تاکید بر نقش اطلاع رسانی رسانه‌ها در کاهش بیماری‌های مشترک انسان و دام، اظهار کرد:  تولید کنندگان باید بدانند که کاهش بیماری در دام و طیور مساوی است با کاهش هزینه تولید می باشد.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته ۳۵ تا ۷۵ در از بیماری‌های مشترک انسان و دام نظیر سیاه زخم، تب برفکی، آبله، هاری، تب کریمه کنگو کاهش یافته است.

علیرضا رفیعی پور با بیان اینکه ۴۰سال پیش وارد کننده بوده ایم واکنون جزء کشورهای صادر کننده هستیم گفت:  ایران جز هشت کشور صادر کننده محصولات دامی است و توانست در  سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون تن محصولات سالم و باکیفیت بهداشتی تولید کند.

 وی افزود: این محصولات شامل فرآورده‌های دامی، عسل، تخم مرغ، ماهی، گوشت قرمز، مرغ، ماکیان و شیر تولید شد که بیش از سه میلیون تن از آن به سایر کشورها و قاره‌های دنیا صادر شد.

وی گفت: ایران ۱۰ درصد از گوشت قرمز مصرفی خود را وارد می کند.

وی افزود: سازمان دامپزشکی دارای سرمایه اقتصادی بی پایان، دام، طیور، آبزیان و زنبورعسل و...  بیش از ۱۴۳هزار میلیارد تومان است که با درآمدهای نفتی برابری می‌کند.

رفیعی پور با بیان اینکه استان گیلان جز استان‌های الگوی کشور در زمینه نابودی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال‌های ۹۵ و ۹۶ بوده است، افزود: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک موج بیماری با خسارت حدود هفت هزار میلیارد تومانی است که استان گیلان با صرف ۱۰۰ میلیارد تومان موفق به پیشگیری و کنترل این بیماری شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: امسال نیز پیش بینی می‌شود با آموزش، رصد، پایش، واکسیناسیون و معدوم سازی، آنفلوانزای پرندگان بین ۹۸ تا ۹۹درصد کنترل شود.

رفیعی پور درباره آخرین آمار مربوط به بیماری تب کریمه کنگو در کشور بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد متاسفانه ۱۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند که هشت نفر از آنها در استان سیستان و بلوچستان ویک نفراز استان‌های گیلان و یک نفراز استان اردبیل بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.