دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی می‌توانند به مناسبت روز جهانگردی به صورت رایگان از کتابخانه و موزه ملی ملک دیدن کنند.

میزبانی رایگان موزه ملی ملک از گردشگران به مناسبت روز جهانی جهانگردی

به گزارش قدس آنلاین، کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران از عموم گردشگران دور و نزدیک دعوت می‌کند، در آستانه روز جهانی جهانگردی(پنجم مهرماه برابر با ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹)، در روز پنج‌شنبه چهارم مهر ۱۳۹۸ میهمان رایگان این موزه شوند.
علاقه‌مندان می‌توانند به تماشای تالارهای مختلف موزه ملی ملک نخستین موزه وقفی- خصوصی کشور مانند علوم در ایران اسلامی، هزار داستان، تمبر، هنر و زندگی، سکه، آثار خاندان غفاری و کمال‌الملک، هنرهای لاکی، خوشنویسی و نگارگری بیایند.
همچنین فرهنگ‌دوستان می‌توانند از نمایشگاه دائمی حاج حسین آقا ملک بنیانگذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک که دربردارنده بخشی از آثار، تصویرها، دست‌نوشته‌ها و دیگر وسایل شخصی این واقف بزرگ معاصر ایران است، بازدید کنند.
تالار مجموعه آثار اهدایی بانو عزت‌الملک ملک دختر بزرگ حاج حسین آقا، از دیگر جاذبه‌های گردشگری این موزه است. گنجینه‌ای از نسخه‌های خطی، تابلوهای نقاشی قاجاری، آثار لاکی، قلمدان‌ها و... در این تالار در معرض دید عموم قرار دارد.
گردشگران می‌توانند از نمایشگاه‌های متنوع ادواری موزه ملی ملک مانند نمایشگاه «نقش بافته‌ها؛ گزیده مجموعه گلیم‌های اهدایی حسینعلی سودآور» و همچنین هجدهمین نمایشگاه تک اثر با محوریت نسخه خطی «رساله فی زیاره الرضا(ع)» که به زبان عربی و خط نستعلیق در قرن ۱۱ هجری قمری کتابت شده است، نیز دیدن کنند.
کتابخانه و موزه ملی ملک در سال ۱۳۱۶ خورشیدی بر حرم مطهر رضوی وقف شده است و در حال حاضر همه روزه بجز جمعه‌ها و تعطیلات رسمی، از ساعت ۸:۳۰ تا تا ۱۶:۱۵(پنج‌شنبه‌ها تا ساعت ۱۵:۱۵)، به نشانی تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)، از اهل علم و هنر میزبانی می‌کند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.