قم – وزیر آموزش‌وپرورش گفت: باوجود اقدام‌های مهم در توسعه و رفع مشکلات فضاهای آموزشی، همچنان ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و بازسازی است.

 ۳۰درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی است

به گزارش قدس آنلاین؛ محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در پنجمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش قم در سالن امام جواد(ع) استانداری قم، افزود: باوجود تمام برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، آموزش‌وپرورش همواره از چند مشکل جدی ازجمله کمبود فضای آموزشی، نیروی انسانی و منابع مالی رنج‌برده است.

وی گفت: با مصوبه مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی فضای مدارس با استفاده از اعتبارات صندوق ذخیره ملی، تحول خوبی برای بهبود فضای آموزشی ایجادشده است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به سرانه فضای آموزش استان‌ها افزود: ۱۰ استان کشور ازنظر سرانه دسترسی به فضاهای آموزشی از متوسط کشور پایین‌تر هستند که بهبود فضای آموزشی این استان‌ها جزو اولویت‌های آموزش‌وپرورش است.

وی بابیان اینکه بودجه سال ۹۷ این وزارتخانه ظرفیت‌های خوبی برای جبران برخی کمبودها ایجاد کرده است گفت: قسط اول مطالبات مربوط به پاداش پایان خدمت پرداخت‌شده و قسط دوم در روزهای آینده واریز می‌شود.

حاجی میرزایی با تاکید بر رعایت استانداردهای آموزشی در مدارس گفت: ۱۰۸ هزار واحد آموزشی در سال جدید تحصیلی فاقد معلم بود و برای جبران این کمبود از روش و ظرفیت‌های قانونی استفاده‌شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش، ساماندهی وضعیت نیروی انسانی ذیل این وزارتخانه را ضروری دانست و تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی ماهر چالش‌هایی را به وجود آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.