تبریز-مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: ۷۵ درصد از مجموع ناوگان اتوبوسرانی کشور به ستاد اربعین برای اعزام زائران اختصاص می یابد.

۷۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی کشور در خدمت زائران اربعین

به گزارش قدس آنلاین؛ منوچهر سلمان زاده روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی جابجائی زائران اربعین حسینی منطقه شمال غرب کشور، افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه عملیاتی است و از همین تعداد  ۸ هزار دستگاه به ستاد اربعین برای جابجایی زائران حسینی در اربعین تعلق می گیرد.

وی اظهار داشت: در مدت زمان برگزاری مراسم اربعین حسینی که حدود ۱۰ روز به طور می انجامد، جابجایی مسافران داخل استان ها باید از طریق ۲۵ درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافربری تامین شود که در این راستا برنامه ریزی های لازم انجام شده است تا در این زمینه دچار مشکل نشویم.

سلمان زاده اعزام زائران به عراق در اربعین حسینی امسال را متفاوت از سال های قبل خواند و اضافه کرد: به دلیل نبود روادید در سالجاری، حجم زائران حسینی نسبت به سال های قبل با افزایش چشم گیری مواجه شده است و پیش بینی ها چنین است که امسال حداقل ۳ و حداکثر تا ۶ میلیون زائر از مبادی خروجی ایران به عراق اعزام شوند.

وی ادامه داد: این در حالی است که پارسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از مبادی خروجی جمهوری اسلامی ایران به عنوان زائران اربعین به عراق اعزام شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.