خراسان شمالی- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از اعزام کاروان سلامت این استان به خراسان جنوبی جهت اجرای طرح ملی «نذر آب ۲» خبر داد.

هلال احمر خراسان شمالی با «نذر آب ۲» به بیرجند می رود
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، محسن نجات  درباره این طرح ملی گفت: «نذر آب ۲» با هدف رسیدگی به مناطق دچار خشکسالی چهار استان خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از سوی جمعیت هلال احمر کشور در حال اجراست.
وی افزود: طرح ملی نذر آب، دو محور اصلی دارد که محور نخست آن بحث تامین آب شرب شامل سالم‌سازی، احیای قنوات، بهبود چاه‌ها، بهبود وضعیت آب، فیلتر و سالم‌سازی مخازن آب‌های سطحی است؛ محور دوم آن نیز بحث سلامت شامل خدمات درمانی، ویزیت رایگان و جراحی محدود و بحث بهداشت شامل بهداشت آب، بهداشت روان و بهداشت محیط است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این راستا کاروان سلامت جمعیت هلال احمر خراسان شمالی به استان خراسان جنوبی اعزام شده و در منطقه  «در میان» به خدمت رسانی به محرومان منطقه می پردازد.
وی درباره کاروان اعزامی به «در میان» خراسان جنوبی گفت: ۳۵ نفر در قالب پزشکان، پرستاران، تیم سحر و سایر عوامل اجرایی در این کاروان حضور دارند.
نجات، ارزش ریالی داروهای همراه کاروان را ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: تیم درمانی این کاروان شامل ۲ پزشک فوق تخصص، ۳ پزشک متخصص، یک متخصص زنان، ۲ پزشک عمومی، هشت پیراپزشک و یک دندان پزشک در این کاروان حاضر بوده و تا شنبه ۶ مهر ماه به مردم منطقه خدمات درمانی ارائه می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.