همزمان با هفته دفاع مقدس مزار مطهر ۶۰۰ شهید مدفون در بارگاه منور رضوی غبارروبی شد.

مزار ۶۰۰ شهید مدفون در حرم مطهر رضوی غبارروبی شد
به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، در این مراسم معنوی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی؛ تولیت آستان قدس رضوی، مصطفی خاکسار قهرودی؛ قائم مقام تولیت، جمعی از خدام بارگاه منور رضوی و زائران و مجاوران برگزار شد، به صورت همزمان مزار پاک شهدای آرمیده در بهشت ثامن الائمه(ع) صحن های جمهوری اسلامی، قدس و آزادی حرم مطهر رضوی عطرافشانی و غبارروبی شد.

در ادامه مراسم کاروان خدام در صحن آزادی حرم رضوی اجتماع کردند و از بیانات فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شدند.

سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی در این گردهمایی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس برگرفته از نور عاشوراست، اظهار کرد: آخرین پنجشنبه ماه محرم مصادف شده با گرامیداشت شهدای دفاع مقدس که یادآور صحنه‌های کربلاست.

وی بیان کرد: حضور مردم شهیدپرور و انقلابی در این مراسم برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و غبارروبی دل‌هاست و امروز توفیق شد در کنار شهدای آرام گرفته در جوار این مرقد مطهر ما نیز همنفس با خادمین و زائران دل‌ و جان خویش را با انوار این شهدا نورانی کنیم.

سردار رضایی تصریح کرد: بیش از 640 شهید مدفون در این مکان مقدس که در واقع مدافعان مرزهای جغرافیایی و دینی بودند در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی جان خود را برای این انقلاب گذاشتند و از میهن خویش دفاع کردند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب دینی در مسیر بعثت رسول اکرم(ص) است، ادامه داد: در جنگی که به ما تحمیل شد، 26 کشور به طور مستقیم از شرق و غرب مقابل ما ایستادند که نتیجه آن تقدیم بیش از 230 هزار شهید به انقلاب اسلامی بود.

وی رمز پیروزی شهدا را دشمن شناسی و استکبار ستیزی ذکر کرد و گفت: امروز که دشمن شکست خورده عرصه جنگ سرد است، دشمن از روزنه فرهنگ و اخلاق وارد عمل شده و در صدد ضربه زدن به اخلاقیات است.

سردار رضایی ابراز کرد: فرزندان این ملت که با شجاعت مسیر دفاع از مرزها را ادامه می‌دهند و امنیت کشور را تامین می‌کنند با روحیه حماسی خود از اسلام واقعی حراست می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه امنیت با دلاوری‌های این جوانان عمق پیدا کرده و این امنیت مرهون تلاش‌ها و از خودگذشتگی این مرزداران است که با روحیه بالا در حال دفاع از مرزها هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.